۴ نکته درباره مواد شوینده

مواد شوینده و سفیدکننده در هر خانه‏ای وجود دارند و از آنها برای تمیز کردن و از بین بردن لکه‌ها، آلودگی‌ها و جرم‎ها استفاده می‌شود اما بهتر است مصرف مواد سفیدکننده و ضدعفونی‌کننده …

مواد شوینده و سفیدکننده در هر خانه‏ای وجود دارند و از آنها برای تمیز کردن و از بین بردن لکه‌ها، آلودگی‌ها و جرم‎ها استفاده می‌شود اما بهتر است مصرف مواد سفیدکننده و ضدعفونی‌کننده محدود شود و تا جای ممکن از آب و پودر و مایع شوینده استفاده شود.
درباره جای مناسب و محل نگهداری محصول‌های شوینده به این نکات توجه کنید:
مایع ظرفشویی را در ظروف مخصوص که به دیوار نصب می‌شوند، نگهداری کنید. این محفظه‌ها را می‌توان به دیوار آشپزخانه و جایی نزدیک به سینک ظرفشویی و کنار شیر آب نصب کرد. برای این کار، لازم است ابتدا با دریل سوراخی در فاصله بین کاشی‎ها ایجاد کرده و با استفاده از پیچ و رول پلاک جای مایع ظرف‌شویی را به دیوار نصب کرد. در این صورت، لازم نیست هنگام ظرف شستن با دستکش مرطوب قوطی مایع ظرفشویی را برداشته و دوباره سرجایش بگذارید و در عوض به راحتی می‌توانید با فشار انگشت مقدار مناسب مایع ظرفشویی را برداشته و استفاده کنید.
در صورت نصب محفظه مایع شوینده دیواری می‌توانید از مایع‌های ظرفشویی در بسته‎بندی بزرگ که ارزان‌تر و به صرفه‎تر هم هستند و با توجه به تولید زباله کمتر به حفظ محیط‌زیست کمک می‎کنند، استفاده کنید.
بهتر است پودرهای شوینده را هم از بسته‌بندی کاغذی‎شان خارج کرده و در ظروف مخصوص پلاستیکی و شیشه‎ای که برای این کار طراحی شده‌اند، بریزید. با این کار مرطوب و نمناک بودن دستتان موجب چسبیدن پودرها به هم نمی‌شود.
مواد سفیدکننده را به اندازه نیاز و در بسته‌بندی‌های کوچک خریداری کنید و طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی از آنها استفاده کنید. پس از استفاده هم در آنها را بسته و در همان بسته‎بندی خودشان نگهداری کنید. این محصولات را جدا از مواد خوراکی و ظروف غذاخوری و دور از دسترس بچه‎ها قرار دهید.