چگونه در زندگی مشکلات را مدیریت کنیم؟ شطرنج بیاموزیم!!

آموزش شطرنج به منظور فراهم نمودن انگیزه عمومی فرزندان در جهت سلامت سازی جامعه و رفع نیازهای فکری و روانی با هدف تأمین سلامت و نشاط افراد و بهبود در روابط اجتماعی آنان می باشد …

آموزش شطرنج به منظور فراهم نمودن انگیزه عمومی فرزندان در جهت سلامت سازی جامعه و رفع نیازهای فکری و روانی با هدف تأمین سلامت و نشاط افراد و بهبود در روابط اجتماعی آنان می باشد همچنین به منظور کمک به ارتقاء مهارتهای فکری و قابلیتهای ذهنی آنان و تأثیر مثبت به رشد تحصیلی و ارتقاء آن و استعداد یابی است شطرنج وسیله تمرکز فکری ، تقویت حافظه، پرورش قوه ذهنی، پرورش هوش ، قدرت تجزیه و تحلیل، ارتقاء قوه شناخت پرورش قوه ذهنی، تفکر سازمان یافته، ارتقاء مهارتها، افزایش قابلیتهای فکری است.
پیوند میان شطرنج و زندگی روزمره و کمک به جوانان در ارزیابی و تشخیص واقع بینانه رفتارها و خصوصیتهای خود می باشد. انسان با بکارگیری ذهن و مغز خود می تواند مهمترین تصمیمات زندگی اش را بگیرد شطرنج باعث می شود مغز انسان فعال تر عمل کند و این نشان می دهد برای حل مشکلات حتماً لازم نیست از زور بازوی خود استفاده کرد بلکه باید از قدرت تفکر بهره گرفت. شطرنج تحمل انسان را بالا می برد.
انرژی مصرف شده هنگام بازی شطرنج مشابه صرف انرژی یک بوکسور در رینگ بوکس است. در این بازی هیچ نوع شانس و احتمال دخیل نیست و همه چیز بستگی به محاسبه دقیق دارد. بازی شطرنج آکنده از نوسانها، فراز و فرودها، هیجانها و کشاکشهاست.
شطرنج باز باید در هر لحظه در پی بهترین امکان باشد. هنر فرماندهی کلان و مدیریت وضعیت های بحرانی با یاری شطرنج است که پیشرفت می کند. بهره گیری از ذهن و زیبائیهای تفکر است. تلفیق منطق و تخیل در بازی شطرنج سبب شده که شطرنج امروزه بخشی از میراث فرهنگی بشر به شمار آید. شطرنج را بازی خردمندان خوانده اند.
ورزش ذهن، نبرد اندیشه ها، پیکار شخصیتها، جنگ روانها در طول تاریخ بشر هیچ بازی و اشتغالی این قدر شیفته و علاقمند نداشته است و این اندازه در میان ملل و اقوام رواج نیافته است. در این مربعهای سفید و سیاه چه جادویی نهفته است که این گونه آدمیان را مسحور خود می کند.
شطرنج به دلیل قدرت سرگرم کننده گی و جاذبه های ذوقی و منطقی اش بسیاری از فیلسوفان، هنرمندان، دانشمندان و سیاستمداران را شیفته خود کرده است. کسانی چون ژان ژاک روسو، بنجامین فراکلین، فرودریک کبیر، ناپلئون بناپارت، مندلیف، والتر اسکات، ولتر، مونتسکیو، پطر کبیر، روبسپیر، لینکلن، مندل کاسترو، چه گوارا، مارشال تیتو، چالز دیکنز، تولستوی، ماکسیم گورگی، پوشامین، تورگنیف، استفان تسوایک، ریشارد اشترادس.
شطرنج دنیای متعلق به خودش را دارد که هیچ هیاهویی را نمی شناسد و جاودان است.