درمان طبیعی محل نیش حشرات

روغن رازیانه (Fennel oil) از انواع ترکیبات مؤثر با خواص دارویی متعدد به شمار می رود. این روغن که با روش تقطیر از دانه و برگ گیاه استخراج می‌شود، خاصیت میکروب‌زدایی مؤثری داشته و به روند …

روغن رازیانه (Fennel oil) از انواع ترکیبات مؤثر با خواص دارویی متعدد به شمار می رود.
این روغن که با روش تقطیر از دانه و برگ گیاه استخراج می‌شود، خاصیت میکروب‌زدایی مؤثری داشته و به روند بهبود عفونت و زخم کمک می‌کند.
خاصیت ضداسپاسمی این روغن سبب شده است تا از آن برای درمان انواع انقباضات عضلانی که منجر به گرفتگی ماهیچه‌ها، سکسکه، درد معده و روده و سرفه‌های مزمن
می شود استفاده شود.روغن رازیانه، ضد نفخ بوده و در درمان یبوست یا مشکلات روده استفاده می‌شود.
کمک به هضم غذا، از بین بردن دردهای معده و روده نیز از دیگر خواص این روغن گیاهی است.
سم‌زدایی و تصفیه خون از دیگر خواص روغن رازیانه است. دفع اسید اوریک خون، سدیم اضافی و مواد سمی و به دنبال آن کاهش فشار خون، تصفیه کلیه‌ها و کاهش چربی خون از خواص روغن رازیانه است.
از روغن رازیانه در ساخت داروهای گیاهی تنظیم کننده هورمون‌های زنانه نیز استفاده می‌شود.
این روغن خاصیت قاعده‌آوری داشته و علائم قاعدگی شامل سردرد، سرگیجه، درد و بی‌حوصلگی را کاهش می‌دهد.
کاهش سرفه های مزمن و خشک و از بین بردن علائم آلرژی در افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و عفونت‌های ریوی از دیگر خواص این روغن است.
روغن رازیانه با افزایش هورمون استروژن شیر مادران را افزایش داده و با خواص متعددی که دارد، احتمال مشکلات گوارشی را در نوزادان کاهش می‌دهد.
روغن رازیانه محرک اعصاب به شمار آمده و برخی محققان، استشمام رایحه آن را روشی مؤثر در افزایش حافظه و پویایی ذهن می‌دانند.
از طرف دیگر این روغن بر عملکرد غدد برون ریز و درون ریز تأثیر گذاشته و بر تنظیم ترشح هورمون‌ها در برقراری تعادل دفع مواد زائد از طریق تعریق و ادرار نقش دارد.
تحقیقات نشان می‌دهد، روغن رازیانه در سلامت معده مؤثر است و از ابتلا به زخم معده و عفونت‌های میکروبی پیشگیری می‌کند.
کمک به بهبود عملکرد طحال، غدد لنفاوی و گلبول‌های قرمز خون از دیگر خواص روغن رازیانه است. به طوری‌که این روغن بر تولید گلبول‌های قرمز و پیشگیری از عفونی شدن طحال اثر می‌گذارد.
مطابق با پژوهش‌های انجام شده، روغن رازیانه خاصیت ضدانگلی نیز داشته و از لانه گزینی انگلها در روده جلوگیری می‌کند.
کاهش اضافه وزن، جلوگیری از ایجاد چین و چروک و ابتلا به پیری زودرس پوست، کمک به عملکرد سیستم ایمنی، درمان زنبور گزیدگی، بهبود مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع، درمان بی‌اشتهایی عصبی و از بین بردن التهاب و کاهش دردهای مفصلی از دیگر خواص روغن رازیانه است.
مصرف این روغن به زنان باردار و زنان مبتلا به سرطان سینه یا صرع توصیه نمی‌شود.