پرتاب در محوطه امن

هدف از این بازی تقویت مهارت کار گروهی در کودکان است. برای انجام این بازی به یک تکه گچ و دو عدد توپ اسفنجی نیاز است. به جای توپ اسفنجی می‌توان یک جوراب را از جوراب‌های دیگر پر کرد …

هدف از این بازی تقویت مهارت کار گروهی در کودکان است.
برای انجام این بازی به یک تکه گچ و دو عدد توپ اسفنجی نیاز است. به جای توپ اسفنجی می‌توان یک جوراب را از جوراب‌های دیگر پر کرد و مورد استفاده قرار داد.
این بازی نیازمند فضای باز و وسیع است. ابتدا بچه‌ها به دو تیم تقسیم شده و هر تیم برای خود سرگروهی انتخاب می‌کند. بازیکنان زمین بازی را با کشیدن چهار خط موازی افقی به پنج قسمت تقسیم می‌کنند به گونه‌ای که دو بخش اول و پنجم هریک یک متر و نیم پهنا و بخش وسط زمین بازی، سه متر پهنا داشته باشد. بخش میانی زمین «ناحیه امن» نام دارد.
برای شروع بازی یک توپ در اختیار هر تیم قرار می‌گیرد. با اعلام شروع بازی، بازیکنان به نوبت باید توپ را به سمت تیم مخالف پرتاب کنند. اگر توپ به یکی از بازیکنان تیم رقیب اصابت کند، او از بازی اخراج خواهد شد. همچنین اگر بازیکنی موفق شود توپ را با دست بگیرد، پرتاب‌کننده توپ از بازی اخراج می‌شود.
اگر توپ به سرگروه تیم مخالف برخورد کند، کل تیم بازنده اعلام می‌شود. برای گرفتن توپ بازیکنان اجازه دارند تا وارد «محوطه امن» شوند اما پرتاب توپ از این ناحیه امکانپذیر نیست و کسی هم که در این ناحیه توسط توپ شکار شود، از بازی خارج نمی‌شود.