خواص درمانی آلو

آلو دارای انواع مختلفی است شامل;آلوهای زرد، سیاه، سرخ، آلوچه، آلوی ترش جنگلی، آلوچه و آلوچه گوجه که تقریبا دارای خواص مشابهی هستند ولی آلو زرد یا طلایی دارای ارزش دارویی بیشتری …

آلو دارای انواع مختلفی است شامل;آلوهای زرد، سیاه، سرخ، آلوچه، آلوی ترش جنگلی، آلوچه و آلوچه گوجه که تقریبا دارای خواص مشابهی هستند ولی آلو زرد یا طلایی دارای ارزش دارویی بیشتری است.
● ترکیبات شیمیایی
آلو یا همان آلوچه از نظر دارویی و ترکیبات شیمیایی دارای انواع مواد معدنی بسیاری است از جمله; آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، فلور، گوگرد، پتاسیم و قند و همچنین دارای ویتامین هایA ،B ، ۲B ،C ،PP است.
● خواص درمانی
درمان کننده بیماری کبدی، دفع کننده اوره، اسیداوریک و چربی خون است.همچنین آرامبخش و ملین و برای اشخاصی که از ناراحتی یبوست رنج می برند بسیار مفید است. خوردن آلوی تازه حرارت را فرو می نشاند، و صفرا را تسکین می دهد. آلوی خشک، خون را طبیعی کرده و درد مهلک را از بین می برد. در ضمن برطرف کننده خارش بدن است. مصرف آلو آن هم به صورت ناشتا در تقویت اعمال کلیه ها و رفع یبوست بسیار مفید است. مصرف برگ و مغز و هسته آلو و آلوچه، کرم کش است.انواع آلو یا آلوچه تازه برای مبتلایان به سو» هاضمه مزمن و ضعف اعصاب، بسیار نافع است زیرا ملین خوب و محرک دستگاه تغذیه است و عملش برای تمام اعضای بدن موثر است و باید جزو سبد غذایی اشخاصی که مبتلابه رماتیسم و نقرس و تصلب شرائین هستند، قرار گیرد. آلو بخارا برطرف کننده حرارت طبع و مسکن حرارت دل، قی و تشنگی است. جوشانده ای که از برگ و ساقه آلو تهیه می شود برای ناراحتی های ورم گلو، ورم لوزه و تقویت لثه ها مفید است. نوشیدن آب آلو یا همان آلوچه، دفع کننده کرم های معده است. ضماد مخلوطی از آلو و سرکه درمان کننده جوش بدن کودکان است.مالیدن یک عدد آلوی خیس شده در داخل دهان کودکان برای درمان برفک بسیار موثر است و بالا خره این که صمغ درخت این میوه که انگم آن در طبیعت گرم تر از صمغ عربی است سرفه را برطرف می سازد و در ضمن خرد کننده سنگ هاست.
● مضرات
مضرات خاصی برای آن گفته نشده است.