«سداب» آرام بخش است

سداب گیاه بومی اروپای جنوبی و آفریقای شمالی است که در سراسر اروپا و آمریکای شمالی نیز کشت می شود. به گزارش «Ask.com»، سداب که به عنوان گیاه محافظ معروف است برای درمان بیماری های متعددی …

سداب گیاه بومی اروپای جنوبی و آفریقای شمالی است که در سراسر اروپا و آمریکای شمالی نیز کشت می شود.
به گزارش «Ask.com»، سداب که به عنوان گیاه محافظ معروف است برای درمان بیماری های متعددی به کار می رود. مصرف این گیاه به صورت چای، عصاره و یا کپسول متداول تر است.
● خواص
مصرف مقدار کم سداب، معده درد و ناراحتی های عصبی را برطرف می کند. سرگیجه و سردرد را نیز برطرف می کند. برای درمان ناراحتی های مربوط به چشم مانند چشم درد مفید است. اسپاسم های هیستریک را کاهش می دهد. تپش قلب را منظم می کند. سداب برای افزایش اشتها، رفع نفخ و قولنج به کار برده می شود. این گیاه در کاهش تب و دفع سموم از طریق پوست موثر است. خاصیت آرامش بخش دارد و از اضطراب می کاهد. سداب از دردهای مفصلی، آرتروز و روماتیسم می کاهد. این گیاه گرفتگی عضلات به خصوص روده و معده را برطرف می کند. سداب ترشح صفرا را تحریک و انگل های روده را دفع می کند. این گیاه حاوی روتین (Rutin) نوعی فلاوانوئید است که مویرگ ها را تقویت می کند و نه تنها برای تقویت دید مفید است بلکه با تحریک گردش خون در رگ های خون، به سلامتی قلبی عروقی کمک می کند. افزودن این گیاه به آب حمام به کاهش خستگی چشم ها و بهبودی بیماری های پوستی کمک می کند.