درمان جوش های سرسفید

جوش سرسفید نوعی آکنه است که با حمله ور شدن انواع خاص باکتری به بدن ظاهر می شود. بعضی اوقات حتی اگر از کرم استفاده نکنید، بدن و مو چرب می شود. علت آن ترشح چربی از سلول ها است. چربی در …

جوش سرسفید نوعی آکنه است که با حمله ور شدن انواع خاص باکتری به بدن ظاهر می شود. بعضی اوقات حتی اگر از کرم استفاده نکنید، بدن و مو چرب می شود. علت آن ترشح چربی از سلول ها است. چربی در پیاز موها تجمع پیدا می کند و سرانجام آن را مسدود می کند. سپس، باکتری به پوست حمله ور می شود و در پیاز مو که چرب و مسدود شده است شروع به تکثیر می کند. این عمل باعث التهاب، قرمزی و تورم در قسمتی از پوست و سرانجام جوش سرسفید می شود. تفاوت جوش سرسفید با جوش سرسیاه این است که پیاز مو کنار جوش سفید منفذ خیلی ریزی روی سطح پوست دارد که این مانع اکسیده شدن آن توسط هوا می شود و در نتیجه جوش سفید می ماند. به نقل از سایت «هلث مد» به تعدادی از روش های درمانی جوش ها اشاره می کنیم.
● درمان
▪ مالیدن لیمو روی پوست جوش های سرسفید را کاهش می دهد.
▪ لایه بردار خانگی با پوست میوه تهیه کنید، پوست خشک شده پرتقال را با کمی گلاب و سرشیر مخلوط کنید و روی پوست بمالید. پس از نیمه خشک شدن در حالی که به سمت بالا پوست صورت را می کشید، آن را بشویید. این عمل باعث نرمی و صافی پوست می شود و جوش های سرسفید را نیز از بین خواهد برد.
▪ ناشتا مخلوطی از آب ولرم، آب لیمو و عسل بخورید تا سم بدن دفع شود.
▪ از ماسک گل که در رفع جوش های سرسفید موثر است استفاده کنید.
▪ روزی ۲ بار صورت خود را با آب ولرم ، صابون ملایم و یا ماده تمیز کننده ملایم بشویید.
▪ برای دفع سموم از بدن و آب رسانی در طول روز به پوست مصرف آب و آب میوه تازه را افزایش دهید.
حتی اگر پوست چربی دارید از مرطوب کننده های فاقد چربی برای مرطوب کردن پوست تان استفاده کنید زیرا پوست خشک به داشتن جوش های سفید مستعدتر است.
▪ از دست زدن به صورت با دست آلوده بپرهیزید وگرنه دچار عفونت پوستی خواهید شد.
▪ پاشیدن روزی ۲ یا ۳ بار آب روی صورت روش خوبی برای کنترل چربی اضافه است.
▪ لوازم آرایشی که استفاده می کنید باید مناسب پوست تان باشد. زیرا برخی مواد شیمیایی می تواند حساسیت های پوستی به وجود آورد.
▪ اگر پوست شما به جوش سرسفید مستعد است، از استفاده زیاد از لوازم آرایشی بپرهیزید. در صورت استفاده از لوازم آرایشی قبل از خواب آن را از صورت خود پاک کنید.
▪ یک برنامه روزانه مراقبت از پوست تهیه کنید. برای تمیز و نرم نگه داشتن پوست خود از تقویت کننده و مرطوب کننده پوست استفاده کنید.
▪ فشار دادن و یا دست کاری کردن این نوع جوش ها باعث ایجاد لک خواهد شد.
▪ ورزش و تغذیه سالم برای داشتن پوست سالم لازم است.
▪ پس از یک روز کاری دوش بگیرید. در غیر این صورت ترکیب عرق بدن با چربی پوست باعث انسداد منافذ پوستی صورت و در نتیجه بروز جوش های سفید خواهد شد.