دراگون بت

ورزش دراگون بت یکی از شاخه های رشته قایق رانی است که به تازگی به عضویت فدراسیون جهانی قایق رانی پیوسته است. سرآغاز این رشته ورزشی در کشورهای جنوب شرقی آسیا ست اما چندی نگذشت …

ورزش دراگون بت یکی از شاخه های رشته قایق رانی است که به تازگی به عضویت فدراسیون جهانی قایق رانی پیوسته است.
سرآغاز این رشته ورزشی در کشورهای جنوب شرقی آسیا ست اما چندی نگذشت که وارد کشورهای آمریکایی و اروپایی شد. این رشته ورزشی سال ۱۳۸۳ وارد کشورمان شد و بعد از چند ماه اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور در شهر تهران برگزار شد که در این مسابقات ۸ استان از کشور حضور داشتند.این ورزش در انواع مختلف از قبیل ۱۰ نفره، ۲۰ نفره و سوپردراگون برگزار می شود و شکل کلی قایق به صورت اژدها بوده و دارای پاروهای یک کفه ای است و در آب های آرام انجام می شود.
● مسابقات دراگون بت
قوانین این مسابقه کارآمد و اجرایی هستند و تیم هایی که به صورت تفریحی شکل می گیرند پس از مدت کوتاهی به رده های قهرمانی سوق داده می شوند.
مسابقات جهانی، مسابقات جام اروپا و دیگر مسابقات قاره ای در این رشته برگزار می شود. در قایق رانی رشته های مختلفی شکل گرفته اند اما هیچ ورزش دیگری نیست که به صورت تیمی، ۲۲ ورزشکار بتوانند هم زمان به کار گروهی بپردازند. برای دستیابی به یک هماهنگی دقیق بین قایق رانان این رشته به اردوها و تمرینات بسیاری نیاز است.
● دراگون بت یک ورزش جمعی
رشته های ورزشی زیادی به علت جذابیت و داشتن سرگرمی موفق بوده اند، اما دراگون دارای این امتیاز است که علاوه بر سرگرمی، تلاش قایق رانان منجر به حرکت موزون و سرعت بالای قایق می شود. به دلیل اجتماعی، تفریحی بودن این رشته ورزشی، کمپانی های بسیاری تمایل به فعالیت و برگزاری مسابقه در این رشته ورزشی را دارند.اگر چه این ورزش هنوز وارد المپیک نشده اما یک ورزش تیمی، اجتماعی، تفریحی و تجاری است که در دنیای امروز جذابیت بسیاری به وجود آورده است و هر کس در هر سطحی می تواند آن را انجام دهد.