روش هایی برای پرپشت کردن مژه چشم

همه به طور طبیعی دارای مژه های ضخیم، بلند و زیبا نیستند اما داشتن چنین مژه هایی آرزوی همه است. درست است که با گذاشتن مژه های مصنوعی می توان آن زیبایی را به دست آورد اما مژه های …

همه به طور طبیعی دارای مژه های ضخیم، بلند و زیبا نیستند اما داشتن چنین مژه هایی آرزوی همه است.
درست است که با گذاشتن مژه های مصنوعی می توان آن زیبایی را به دست آورد اما مژه های طبیعی، زیبایی دیگری دارد. در این مطلب از سایت Radiant Skin Clinic به چند روش طبیعی تقویت مژه ها می پردازیم که خواندن آن جالب و مفید است.
▪ مانند سایر قسمت های بدن، مژه ها نیز به مراقبت نیاز دارد. برای داشتن مژه های سالم، پرپشت و نرم، حداقل روزی ۲ بار آن را برس بزنید.
می توانید از برس مخصوص مژه ها و یا برس های مخصوص ریمل استفاده کنید ابتدا برس را با کمی روغن زیتون و یا کرچک ولرم آغشته کنید. این کار باعث رشد مژه و ضخیم و نرم شدن آن ها خواهد شد. از روغن گل رز و یا بابا آدم نیز می توان استفاده کرد.
▪پاک کردن با عجله و نادرست آرایش چشم که در بعضی خانم ها به یک امر عادی تبدیل شده تاثیر بدی روی مژه ها می گذارد. بنابراین آرایش چشم را با دقت پاک کنید تا مژه ها بتوانند نفس بکشند.
▪ برای پاک کردن آرایش چشم می توانید از پاک کننده معمولی آرایشی روغن بچه یا هر نوع روغن گیاهی و گوش پاک کن استفاده کنید.
▪ توجه داشته باشید به هنگام تمیز کردن آرایش چشم، به مژه ها فشار وارد نکنید.
از آن جا که پوست دور چشم بسیار حساس است به هنگام پاک کردن آرایش چشم بدون کشیدن پوست و به آرامی این کار را انجام دهید و با حرکت های چرخشی از ریشه شروع کرده تا انتهای مژه ها بروید.
▪ برای کاهش التهاب صورت خود را با چای سیاه و یا بابونه بشویید.
▪ قبل از خواب، با استفاده از برس های مخصوص کمی وازلین به مژه ها بمالید.
▪ مخلوطی از گلیسیرین و روغن کرچک به مقدار مساوی را به مژه های خود بمالید.
▪ با جوشانده گل همیشه بهار و گل گندم، چشم های خود را کمپرس کنید.
▪ لوازم آرایش کمتری مصرف کنید تا مژه ها فرصت نفس کشیدن داشته باشند.
▪ شوره سر نه تنها بر موها بلکه روی مژه ها نیز تاثیر می گذارد. درمان شوره سر به رشد مژه ها کمک می کند.توجه داشته باشید که هرگز از شامپوی ضدشوره برای مژه ها استفاده نکنید.
▪ رعایت رژیم غذایی سالم و متعادل سرشار از ویتامین ، پروتئین و کربوهیدرات اهمیت زیادی در این امر دارد.
آب میوه، فرآورده های لبنی، سبزی هایی با برگ های سبز و میوه را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. برای دفع سموم بدن آب فراوان مصرف کنید.
▪ خواب روزی حداقل ۸ ساعت و ورزش های متعادل نیز فراموش نشود. رعایت این نکات برای به دست آوردن مژه های سالم و ضخیم حیاتی است.