بهبود آسم با ویتامین دی

افراد مبتلا به فقر ویتامین D بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به آلرژی و اسم بوده و تشدید علائم آلرژی در این افراد بیشتر است. آزمایشی که روی تعدادی از کودکان مبتلا به آسم و آلرژی‌های …

افراد مبتلا به فقر ویتامین D بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به آلرژی و اسم بوده و تشدید علائم آلرژی در این افراد بیشتر است.
آزمایشی که روی تعدادی از کودکان مبتلا به آسم و آلرژی‌های شدید انجام شد نشان داد کودکان مبتلا به فقر ویتامین D از اختلال عملکرد سیستم‌های تنفسی رنج برده و علائم آلرژیک شدید مانند تنگی نفس در آنها مشاهده شده است.
این تحقیقات نشان داد بیماران مبتلا به اسم و علائم ‌آلرژیک پس از مصرف مکمل‌های سرشار از ویتامین D به داروهای کنترل‌کننده علائم آلرژی پاسخ بهتری داده و شدت علائم در آنها کاهش پیدا کرد.
محققان تأثیر ویتامین D بر بهبود فعالیت کورتیکو استروئیدها را که مؤثرترین دارو برای کنترل بیماری در مبتلایان به آسم به‌شمار می‌رود، می‌دانند.
در تحقیق انجام شده بیش از ۴۷ درصد از بیماران به فقر ویتامین D مبتلا بوده و سطح این ویتامین در خون آنها کمتر از ۳۰ نانو گرم در هر میلی‌لیتر خون گزارش شد.
به عقیده محققان در افراد مبتلا به ویتامین D سطح IgE (نشانگر حساسیت)‌ بالاتر از افراد دیگر بوده و پاسخ سیستم ایمنی به آلرژن‌ها مانند گرده‌های گل و گیاه، آلاینده‌های محیطی و گرد و غبار مثبت‌تر از سایرین گزارش شده است.
از طرف دیگر مصرف میزان مورد نیاز بدن از این مکمل در افراد مبتلا به آلرژی میزان اثربخشی داروهای ضد حساسیت مانند دگزامتازون را افزایش داده و باعث تخفیف علائم در این بیماران می‌شود.