جوجه بهاری

انگیزه بازی با حیوانات و یا نگهداری از آنها همواره در کودکان وجود دارد. کودکان پس از سن ۳ سالگی به بازی با حیوانات اهلی علاقه پیدا کرده و نگهداری از آن همواره یک آرزوی بزرگ برای …

انگیزه بازی با حیوانات و یا نگهداری از آنها همواره در کودکان وجود دارد. کودکان پس از سن ۳ سالگی به بازی با حیوانات اهلی علاقه پیدا کرده و نگهداری از آن همواره یک آرزوی بزرگ برای او است.
بازی با حیوانات اهلی یک دوره از دوره بازی کودکان است که در آن کودک علاقه خاصی به بازی با حیوانات کرده و در بیشتر بازی‌هایش زنده پنداری می‌کند. به‌گونه‌ای که او مثلاً یک تکه چوب را اسب خود دانسته و هر شیء شبیه حیوانات را موجود زنده تلقی کرده و یک بازی تخیلی را با آنها آغاز می‌کند.
بهار مملو از پتانسیل‌های طبیعی است که کودک با آنها بازی کرده و زنده‌پنداری می‌کند. علاوه بر این بازی با عناصر طبیعت به رشد خلاقیت فکری کودکان کمک می‌کند زیرا طبیعت این امکان را به کودک می‌دهد تا هر آنچه را که شبیه موجود زنده می‌پندارد، طوری تزئین و تنظیم کرده که فرآیند فکری‌اش را رشد دهد.از این‌رو این بازی بهارانه با کودکان نباید نادیده انگاشته شود. این رشد فکری در نهایت به کودک کمک می‌کند تا به محیط خود توجه بیشتری نشان داده و از طبیعت نهایت استفاده را ببرد.حال به کودکتان اجازه دهید تا این فرآیند فکری را رشد بیشتری دهد.
به او کمک کنید تا با عناصر طبیعت یک جوجه برای خود بسازد برای این منظور از یک سبد حصیری کوچک دو جاروی کوچک بازی یا شاخه کوچک درخت یا دو گل داوودی استفاده کنید.دو گل داوودی را روی سبد به عنوان چشم‌های جوجه چسبانیده و دو جاروی کوچک یا شاخه‌های کوچک درخت را به عنوان چنگال پرنده استفاده کرده و دو برگ زرد گل را به عنوان نوک جوجه استفاده کنید.
با این شکل کودک در ابتدا یاد می‌گیرد که چگونه از پتانسیل‌های بهاری استفاده کرده و خلاقیت خود را رشد دهد.