راهنمای جام جهانی ۲۰۱۰  ـ استادیوم لفتوس ورسفلد

در حالی که در حدود ۲ماه دیگر تا آغاز رقابتهای جام جهانی باقی است، به بررسی شرایط ورزشگاه شهر پرتوریا می پردازیم. ● شهر : پرتوریا / تشوانه ● پوشش: چمن ● ظرفیت: ۵۰ هزار نفر ورزشگاه …

در حالی که در حدود ۲ماه دیگر تا آغاز رقابتهای جام جهانی باقی است، به بررسی شرایط ورزشگاه شهر پرتوریا می پردازیم.
● شهر : پرتوریا / تشوانه
● پوشش: چمن
● ظرفیت: ۵۰ هزار نفر
ورزشگاه لفتوس ورسفلد در قلب پرتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی قرار دارد و گنجایش آن در حدود ۵۰ هزار نفر است. با اعمال اندکی تغییرات این ورزشگاه توانست مطابق با استانداردهای فیفا لقب گیرد و اکنون آماده میزبانی رقابتهای جام جهانی است. این ورزشگاه یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های آفریقای جنوبی است و بیشتر برای مسابقات راگبی و فوتبال به کار می رفته .
برای آنکه این ورزشگاه ، مطابق با خواسته های فیفا برای میزبانی بازیها شود، بازسازی جایگاه خبرنگاران در بخش پائینی ضلع غربی ورزشگاه صورت پذیرفت و به علاوه سقف این ورزشگاه نیز بازسازی شد.
اسکوربورد الکترونیک، پروژکتورهای مناسب و سیستم صوتی درخور به تجهیزات ورزشگاه اضافه شده و به علاوه امکانات فوق العاده مدرنی برای پوشش رسانه ای دیدارهای این ورزشگاه، برای ارسال گزارشهای بازیها برای هوادارانی که شانس حضور در ورزشگاه را نداشته اند فراهم آورد. بازسازی ها در رختکن تیمها نیز اعمال شده است.
خبرنگاران که با بالاترین سطح توقعات روانه آفریقای جنوبی می شوند، قادر خواهند بود تا از امکانات رسانه ای فوق العاده این ورزشگاه ها بهره ببرند.
● اطلاعات :
- با رفت و آمد اسپانسرها، نام این ورزشگاه بارها و بارها تغییر کرد و در نهایت اسم این ورزشگاه لفتوس ورسفلد گذاشته شد
- تیم ملی آفریقا اولین پیروزی اش مقابل تیمی اروپایی را در این ورزشگاه کسب کرد و در سال ۱۹۹۹ با نتیجه ۰-۱ از سد سوئد عبور کرد.
- این ورزشگاه در رقابتهای جام کنفدراسیونها نیز میزبانی تعدادی ازاین رقابتها را عهده دار بود
- این ورزشگاه به علاوه میزبان برخی کنسرت ها و رویدادهای موسیقیایی از جمله کنسرتهای رابی ویلیامز و سیلن دیون بوده است.
● تاریخچه
این ورزشگاه در سال ۱۹۰۶ ساخته و در سال ۱۹۴۸ بازسازی شد. پس از آن برای مدتها برای ورزش راگبی به کار گرفته می شد و البته مسابقات فوتبال نیز در آن برگزار می شد.
● رسیدن به ورزشگاه
پرتوریا، پایتخت اداری آفریقای جنوبی است؛ شهری رنگارنگ با تعداد فراوانی موزه و مجسمه. پرتوریا در ۵۰ کیلومتری شمال ژوهاسبورگ است و دستیابی به این ورزشگاه، با اتومبیل و اتوبوس بسیار آسان است.اتوبوسها از مسیرهای مختلفی به سمت ورزشگاه حرکت می کنند.
● نکات مثبت و منفی
- از هر ۵۰ هزار صندلی ورزشگاه به خوبی می توان بازی را به خوبی مشاهده کرد.
- این ورزشگاه یکی ازمجهزترین ورزشگاه های آفریقای جنوبی است و امکانات فوق العاده ای برای میزبانی از هواداران در آن تعبیه شده است
- البته این ورزشگاه یکی از کهنه ترین ورزشگاه های آفریقای جنوبی است و ظاهر چندان مدرنی مثل سایر ورزشگاه های تازه ساز ندارد
● بازیهای این ورزشگاه
استادیوم لوفتوس، میزبان ۶ دیدار از رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۰ خواهد بود که یکی از این دیدارها از مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شود. آفریقای جنوبی در یکی از رقابتهای مرحله گروهی مقابل اروگوئه قرار می گیرد و غنا مقابل صربستان در این زمین به میدان می رود.دیگر دیدار این ورزشگاه میان دو تیم آمریکا و الجزایر برگزار می شود.در سایر روزها نیز ورزشگاه لفتوس، میزبان دیدار تیمهای دانمارک و کامرون و همچنین دیدار دو تیم شیلی و اسپانیا خواهد بود.