معرفی کتاب جهان باز، واقعیت جهانی‌شدن

این کتاب روایتی دست اول از نشانه‌های جهانی‌شدن است. نویسنده که خود قبلاً مشاور مدیرعامل سازمان تجارت جهانی بوده، در این کتاب با دیدی واقع‌گرایانه و در عین حال طرفدارانه، …

این کتاب روایتی دست اول از نشانه‌های جهانی‌شدن است. نویسنده که خود قبلاً مشاور مدیرعامل سازمان تجارت جهانی بوده، در این کتاب با دیدی واقع‌گرایانه و در عین حال طرفدارانه، نتایج مثبت جهانی‌شدن را موردبررسی قرار داده است. او استدلال می‌کند جهانی‌شدن نه می‌تواند به معنای آمریکایی‌کردن باشد و نه بهانه‌ای برای سیطره شرکت‌ها بر سرتاسر جهان. او در این کتاب هوشمندانه به مخالفان جهانی‌شدن پاسخ می‌گوید و استدلال می‌کند جها‌نی‌‌شدن فرهنگ‌های بومی را از بین نمی‌برد و از شایستگی دولت چیزی نمی‌کاهد، بلکه فرصتی برای توانمندی‌کردن متقابل است.
نویسنده در «جهان باز» استدلال می‌کند ما باید از باورکردن گزافه‌گویی‌ها درباره جهانی‌شدن دست برداریم و دوباره فکر کنیم. ما هنوز آزادیم آینده خود را برگزینیم و جهانی‌شدن را به سود همه شکل دهیم. «جهان باز» یک اثر پرشور و هیجان‌آور صریح و روشن از تحلیل اجتماعی و اقتصادی و یک تقاضای پرپژواک برای تجدیداعتماد به دولت است.

نوشتهٔ: فیلیپ لگرین
ترجمهٔ: فریدون دولتشاهی
http://glo۱۱۰.blogfa.com/۸۶۰۶.aspx