حقیقت در تقابل روابط‌ عمومی‌ و رسانه‌ مغلوب می‌شود

روابط ‌عمومی‌های قدرتمند با به خدمت گرفتن رسانه‌ها جایگاه خود را تقویت می‌کنند. مدیر موفق با مدیریت صحیح اطلاعات و پردازش آن‌ها همراه با آغوش باز و دست پر به سراغ رسانه‌ها …

روابط ‌عمومی‌های قدرتمند با به خدمت گرفتن رسانه‌ها جایگاه خود را تقویت می‌کنند. مدیر موفق با مدیریت صحیح اطلاعات و پردازش آن‌ها همراه با آغوش باز و دست پر به سراغ رسانه‌ها می‌رود.
حقیقت در تقابل روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها مغلوب شده و "حق دانستن" از مردم سلب می‌شود. ضعف در اطلاع‌رسانی توسط روابط عمومی‌، عمده‌ترین دلیل جری شدن خبرنگاران منتقد از سازمان است.
روابط‌ عمومی‌های تیزبین به‌جای تقابل با رسانه‌ها از خبرنگار به‌عنوان مشاور خود بهره می‌برند. روابط عمومی‌های هوشمند پیش از آنکه خبرنگاران به سراغ‌شان بیایند، آن‌ها در ارایه اخبار و اطلاعات پیش‌قدم می‌شوند. آن‌ها با این کار مدیریت اطلاع رسانی را در اختیار می‌گیرند.
محدود شدن به یک یا دو رسانه خاص برای انعکاس فعالیت‌ها و اخبار یک سازمان مطلوب نیست و شاید نشان از ضعف روابط‌ عمومی‌ در تعامل با رسانه‌ها داشته باشد.
رشوه دادن گناه بزرگی است، اما رشوه به خبرنگار در پوشش هدیه و... توسط روابط عمومی ‌گناهی نابخشودنی است. روابط ‌عمومی‌ها و رسانه‌ها با وجوه اشتراکی که دارند، سفیران همسان اطلاع‌رسانی در جامعه‌اند. روابط‌ عمومی‌هایی در ارتباط با رسانه‌ها موفق‌اند که قدرت کشف و پردازش اخبار سازمانشان را داشته باشند.