برنامه ریزی برای ورزش با تردمیل

تردمیل وسیله خوبی برای ورزش کردن است، شما می توانید بدون توجه به وضعیت آب و هوا هر روز و هر ساعتی که خواستید و به راحتی در منزل خود و یا باشگاه به دو و یا پیاده روی بپردازید. برای …

تردمیل وسیله خوبی برای ورزش کردن است، شما می توانید بدون توجه به وضعیت آب و هوا هر روز و هر ساعتی که خواستید و به راحتی در منزل خود و یا باشگاه به دو و یا پیاده روی بپردازید.
برای انجام دادن یک ورزش مفید لازم نیست ساعت ها از تردمیل استفاده کنید. در این مطلب از سایت «ریدرز دایجست» به چند نکته برای به دست آوردن بهترین نتیجه از ورزش با تردمیل اشاره می کنیم.
▪ نکته اول؛ ساعت معینی را برای کار با تردمیل تعیین کنید. اغلب مردم به تصور این که برای به دست آوردن نتیجه مطلوب ساعت ها باید با این دستگاه کار کنند، از کار با تردمیل صرف نظر می کنند.
حداقل زمان را حدود ۳۰ دقیقه تعیین کنید. به طور حتم پرمشغله ترین افراد نیز می توانند ۳۰ دقیقه پیاده روی تند و یا دو روی تردمیل را که برای حفظ سلامت قلبی و عروقی مهم است، در برنامه روزانه خود بگنجانند.
▪ نکته ۲؛برنامه های متعدد ۳۰ دقیقه ای طی هفته تعیین کنید. ابتدا از هفته ای ۳ بار شروع کنید و پس از مدتی دفعات را اضافه کنید. برنامه استفاده از دستگاه را کنترل کنید و در طول زمان آن را افزایش دهید.
▪ نکته ۳؛سرعت مناسبی تعیین کنید. راه رفتن آرام و یا فشار آوردن نتیجه خوبی نخواهد داد. سرعت های متعدد را آزمایش کنید تا سرعت مطلوبی به دست بیاورید.
سرعتی را انتخاب کنید که اجازه پیاده روی تند و یا دو را به حدی که از نفس نیفتید و قادر به حرف زدن باشید، به شما بدهد.
▪ نکته ۴؛با مرور زمان سرعت خود را افزایش دهید. برای به دست آوردن نتیجه اگر با سرعت ۳ آغاز کرده اید و در حال حاضر بدون بند آمدن نفس می توانید به راحتی مکالمه کامل را انجام دهید، بدانید وقت آن رسیده که سرعت خود را افزایش دهید.
▪ نکته ۵؛شیب دستگاه را افزایش دهید. با شیب یک یا ۲ شروع کنید و پس از عادت کردن به سرعت اتخاذ شده، برای به دست آوردن حداکثر نتیجه شیب دستگاه را افزایش دهید.
▪ نکته ۶؛ میزان ضربان قلب خود را کنترل کنید. میزان ضربان قلب بر حسب سن و سلامت قلب تعیین می شود.

مترجم: علیرضا