«پروانش» درد عضلانی را رفع می کند

گل«پروانش» که بومی کشور ماداگاسکار است، در سراسر دنیا به عنوان دارو استفاده می شود . به گزارش سایت «هلث مد» چای این گیاه برای درمان دیابت و به عنوان داروی سرفه کاربرد دارد. در هاوایی …

گل«پروانش» که بومی کشور ماداگاسکار است، در سراسر دنیا به عنوان دارو استفاده می شود .
به گزارش سایت «هلث مد» چای این گیاه برای درمان دیابت و به عنوان داروی سرفه کاربرد دارد. در هاوایی پماد این گیاه برای متوقف کردن خون ریزی و در کارائیب برای درمان عفونت ها به کار برده می شود.
● خواص گل«پروانش» :
این گیاه خاصیت مسکن دارد. گل پروانش درد عضلانی را برطرف می کند. به رفع افسردگی و اضطراب کمک می کند. برای درمان خون ریزی از بینی، دهان و لثه ها به کار برده می شود. به نقل از سایت «Periwinkle» مواد شیمیایی مانند«Vinblastine» و «Vincristine» موجود در آن برای بیماران سرطان خونی به ویژه کودکان موثر است. گروهی از الکالوئیدها «Alkaloids» موجود در این گیاه برای درمان سرطان به کار برده می شود اگرچه این مواد عوارض جانبی نیز بر بدن دارد. در درمان ناراحتی ماهانه، یبوست و آسم به کار برده می شود. خواص چای گل پروانش: برای درمان مشکلات حافظه ای به کار می رود. خاصیت ضدسرطانی دارد. گردش خون را بهبود می بخشد. زخم دهان را درمان می کند. این گیاه به عنوان دارو برای درمان اسهال به کار برده می شود.
● روش مصرف:
۳ بار در روز ۱۵ میلی گرم از آن را مصرف کنید. نتیجه و اثر دارویی این گیاه پس از ۳ تا ۶ هفته از مصرف آن خود را نشان خواهد داد. روزی ۳ لیوان چای این گیاه را مصرف کنید. برای تهیه چای، یک قاشق مرباخوری این گیاه را در یک لیوان آب داغ به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید.