آبشار حمید

آبشار حمید یکی از زیباترین آبشارهای خراسان شمالی محسوب می‌شود. این آبشار در ۷ کیلومتری شرق بجنورد و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است. برای دسترسی به آبشار حمید باید …

آبشار حمید یکی از زیباترین آبشارهای خراسان شمالی محسوب می‌شود. این آبشار در ۷ کیلومتری شرق بجنورد و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.
برای دسترسی به آبشار حمید باید پس از عزیمت به روستای حمید یک ساعت از سمت جنوب روستا و از میان و کنار رودخانه عبور کرد.
آبشار حمید با ارتفاعی بیش از ۲۵ متر همواره مورد توجه گردشگران ورزشکاران و خانواده بوده؛ آب این آبشار از روستای آبچور سرچشمه می‌گیرد و پس از چندین کیلومتر و عبور از مناطق مختلف در کوهستان‌های حمید جلوه‌ای از زیبایی طبیعت را به رخ بینندگان خود می‌کشد.
این آبشار در انتهای دره‌ای پیچ در پیچ صخره‌ای قرار گرفته که عبور از آن علاوه بر زیبایی و جذابیت، ریزش آب از دو ستون (کوه)‌ سنگی ۲۵ متری، آهنگی زیبا از نغمه طبیعت را به گوش مخاطبان می‌رساند تا این امر، عظمت خلقت خداوند را به رخ بکشد.
یکی از زیبایی‌های منحصر به فرد این آبشار انعکاس صدای ریزش آب به طور یک در میان است، اگر از پیچ اول این دره عبور کنید، صدای آب به وضوح و زیبایی تمام شنیده می‌شود؛ اما در پیچ باریک صخره‌ای دیگر، این صدا کاملا قطع شده و دوباره در پیچ بعدی صدای آبشار به گوش می‌رسد.نسیم خنک این دره در تابستان گرما را به زانو درآورده و هوایی مطبوع ایجاد می‌کند تا گردشگران لذت بیشتری برند.
چشمه جوشان و حوضچه‌های کوچک سنگی فراوانی در میان و اطراف دره ایجاد شده که آب گوارا و خنکی را پیشکش گردشگران می‌کند.
در اطراف این آبشار، درختان برافراشته انجیر و بوته‌های پربار تمشک وحشی به وفور دیده می‌شود که مزه میوه‌های شیرین آن تا چند ساعت بر زیر زبان گردشگران باقی خواهد ماند.یکی از زیبایی‌های دیگر این منطقه وجود اتاقی دوار سنگی روی صخره‌ای است که به گفته اهالی روستا در گذشته فردی در آنجا زندگی می‌کرده؛ اما اکنون مامن گردشگران در روزهای بارانی شده است.
وجود آبشار حمید رونق زیادی به کشاورزی مردم روستای حمید و روستاهای اطراف بخشیده، باغات و مزارع سرسبز روستای حمید در تابستان و حتی در خشکسالی‌های اخیر کمترین گزند را دیده‌اند.
اما با وجود تمام زیبایی‌‌های این روستا و آبشار حمید متاسفانه این روستا جزو روستاهای هدف گردشگری قرار نگرفته است و انتظار می رود مسوولان گردشگری خراسان شمالی توجه جدی به این منطقه کنند.
این روستا با وجود تمامی قابلیت‌ها و نزدیکی به شهر بجنورد، از راه دسترسی مطلوب برخوردار نیست.
اهالی روستای حمید و عده‌ای از گردشگران خواستار توجه جدی مسوولان به این منطقه شدند تا گردشگران بیشتری بتوانند از وجود چنین منطقه‌ای زیبا استفاده لازم را ببرند.