۲۱ بهمن: در شهر چه گذشت ؟

● رفتارها با وجود اینکه زمستان امسال کمی دیر به پایتخت رسید، حراج‌های گوناگون پوشاک برای فروشنده‌های این صنف، تنها راه فروش لباس‌های زمستانی بود. حراج‌های یاد شده شهروندان …

● رفتارها
با وجود اینکه زمستان امسال کمی دیر به پایتخت رسید، حراج‌های گوناگون پوشاک برای فروشنده‌های این صنف، تنها راه فروش لباس‌های زمستانی بود.
حراج‌های یاد شده شهروندان را در بسیاری مواقع جلوی ویترین فروشند‌ه‌ها میخکوب می‌کند و آنها را برای خرید به داخل مغازه می‌کشاند. حال آنکه برخی از این پوشاک‌ها فقط به لطف مانکن‌ها فروش می‌روند.
به این معنی که تعدادی از فروشنده‌ها برای خوش دوخت‌ به نظر رسیدن لباس، بعد از پوشاندن آن به تن مانکن، تمام معایب آنرا از پشت به وسیله سوزن‌ و سنجاق‌های گوناگون می‌گیرند.
برای نمونه کمر اغلب کت‌ها به وسیله سنجاق تنگ می‌شود و خریدار در ویترین یک کت و شلوار خوش دوخت مشاهده می‌کند. اما هنگامی که آن‌را پیش از میهمانی و غیره به تن می‌کند با لباسی بی‌قواره مواجه می‌شود. به هر حال از آنجا که تجربه نشان داده این روز‌ها تبلیغات غیر واقعی رو به فزونی گذاشته است بهتر است بازرسان ویژ‌ه‌ای برای برخورد با این نوع تبلیغات در نظر گرفته شود.
● تجهیزات ایمنی
با اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که شهروندان پیش از مسافرت‌های جاده‌ای از مجهز بودن به تجهیزاتی همچون زنجیرچرخ و لباس گرم اطمینان پیدا کنند اما چنانچه صندوق برخی خودرو‌ها را بالا بزنید به جای این تجهیزات، دبه‌های بنزین، کپسول گاز و بسیاری وسایل خطرناک خواهید دید.
از سوی دیگر معلوم نیست چرا تعدادی از راننده‌ها‌ هنگام عبور از کنار صحنه تصادف با دقت آن‌را بررسی می‌کنند اما به محض عبور از آن، هیچ تاثیری بر نحوه رانندگی خطرناک آنها مشاهده نمی‌شود.
حال آنکه راننده‌هایی که در جاده دچار تصادف می‌شوند نیز بار‌ها و بار‌ها از کنار چنین صحنه‌هایی گذشته و از آن عبرت نگرفته‌اند. به هر حال به گفته ماموران راهنمایی و رانندگی بهتر است برای حفظ سلامت خود و دیگران قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم.
● امکانات سرویس‌های بهداشتی
سرویس‌های بهداشتی یکی از خدمات شهری هستند که برای استفاده شهروندان در نظر گرفته شده‌اند. این در حالی است که در برخی موارد این سرویس‌ها به امکانات لازم مجهز نیستند و بهداشت در آنها چندان رعایت نمی‌شود.
برای مثال مخازن صابون، جای مایع آنها خالی است یا دستمال تمام شده و دستگاه خشک‌کن هم کار نمی‌کند. البته در مورد بسیاری از سرویس‌های بهداشتی این مشکل وجود ندارد اما از آنجایی که روند شیوع بیماری‌ها روز به روز در حال گسترش است، پیشنهاد می‌شود دقت بیشتری در مورد تامین امکانات سرویس‌های بهداشتی عمومی اعمال شود.
گفتنی است این مشکل در مورد سرویس بهداشتی برخی اداره‌ها و شرکت‌ها هم وجود دارد و با توجه به اینکه این سرویس‌ها هم مورد استفاده شماری از کارمندان قرار می‌گیرد، بهتر است امکانات اولیه‌ای مانند صابون مایع و دستمال در آنها لحاظ شود.
● حراج‌های آخر سال
در روز‌ها و هفته‌های پایانی سال، اغلب فروشگاه‌ها حراج‌های آخر سال برگزار می‌کنند. در این حراجی‌ها همه چیز از پوشاک گرفته تا لوازم منزل و مواد غذایی با تخفیف عرضه می‌شوند. به همین دلیل تعداد مراجعه کنندگان به این فروشگاه‌ها افرایش چشمگیری پیدا می‌کند و همین نکته موجب ازدحام و شلوغی می‌شود.
این در حالی است که بسیاری از فروشگاه‌ها ساعت کاری خود را افزایش می‌دهند تا رفاه حال مشتریان را فراهم کنند و به همین دلیل می‌توان از این فرصت برای مدیریت زمان استفاده کرد.
برای مثال در صورتی که ساعات پایانی شب را برای سر‌زدن به مراکز خرید انتخاب کنید هم خیابان‌ها خلوت‌تر خواهند بود و هم از شلوغی و ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها کاسته می‌شود. برای پیدا کردن جای پار ک نیز با مشکلات پیشین روبه‌رو نخواهید شد.