معجزه چای سبز

یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید: سه روز بی‌غذا بودن، بهتر از یک روز بدون چای بودن است. ما ایرانی‌ها هم، همین قدر به نوشیدن چای علاقه داریم، ولی‌معمولا از چای سیاه استفاده می‌کنیم …

یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید: سه روز بی‌غذا بودن، بهتر از یک روز بدون چای بودن است.
ما ایرانی‌ها هم، همین قدر به نوشیدن چای علاقه داریم، ولی‌معمولا از چای سیاه استفاده می‌کنیم و نه چای سبز.
چای سبز بر خلاف چای سیاه که روزانه و به صورت متداول مصرف می‌شود، مقدار کافئین کمتری دارد؛ بنابراین فرد را کمتر دچار بی‌خوابی می‌کند.نوشیدن چای سبز برای مبارزه با ورم مفاصل، کلسترول بالا، بیماری‌های قلبی، عفونت‌ها و بیماری‌های مرتبط با دستگاه ایمنی بدن مفید است. همچنین به افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند نیز کمک زیادی خواهد کرد.برای درمان ام‌اس هنوز راه‌حل خاصی وجود ندارد ولی مصرف چای سبز می‌تواند در کنترل این بیماری مفید فایده باشد.
همچنین از این نوع چای می‌توان برای بهبود و پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون استفاده کرد.
چای سبز به دلیل افزایش سوخت‌ و ‌ساز بدن، باعث کاهش وزن نیز می‌شود. در ضمن مصرف چای سبز می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی عروقی نیز جلوگیری کند. وجود رادیکال‌های آزاد در سرخرگ می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های قلبی عروقی شود. در حالی‌که مواد موجود در چای سبز قادر هستند از پوشش درونی سرخرگ‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به این وسیله از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند.
با مصرف این نوع چای می‌توان از ایجاد لخته‌های خونی نیز جلوگیری کرد.مصرف سه تا چهار فنجان چای سبز در روز از بروز فشار خون هم در حد قابل ملاحظه‌ای می‌کاهد.
حتی برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف چای سبز پوسیدگی دندان‌ها را با از بین بردن باکتری‌هایی که سبب این پدیده می‌شوند، کاهش می‌دهد.
چای سبز حاوی ترکیباتی است که نوعی آنتی‌اکسیدان به‌شمار می‌آیند. آنتی‌اکسیدان‌ها قابلیت مبارزه با سلول‌های سرطانی را دارا هستند. پس می‌توانند از رشد سلول‌ها و تومورهای سرطانی جلوگیری کنند. میزان شیوع سرطان‌هایی مانند سینه،‌ کولون، ‌پوست، پانکراس و معده در بین افرادی که چای سبز می‌نوشند بسیار کمتر از سایر افراد است. تحقیقات به‌عمل آمده نشان می‌دهد که افرادی که روزانه چای سبز می‌نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند.
مصرف چای سبز باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت سیستم تنفسی می‌شود. بنابراین، نوشیدن چای سبز برای افراد مبتلا به آسم و کسانی که در کارخانه‌ها و مکان‌هایی که ذرات معلق در آنها وجود دارد، کار می‌کنند توصیه می‌شود. همچنین کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند، مناسب است که از این نوع چای بنوشند.
همچنین چای سبز آرامش‌بخش و ضداسترس نیز هست و مصرف آن سبب آرامش فرد می‌شود.
پس اگر شما هم به نوشیدن چای سبز علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید بیش از پیش از این نوع چای مفید نوش جان کنید.