۱۵ ژانویه ۲۰۰۵  ـ مقاله روزنامه نگار نباید« ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد

۱۵ ژانویه ۲۰۰۵ اف سی سی ( کمیسیون ارتباطات فدرال) که یک مجمع رسیدگی به امور رادیو ـ تلویزیونها ، اینترنت و مخابرات در آمریکاست کار رسیدگی به پول گرفتن « آرامسترانگ ویلیامز » روزنامه …

۱۵ ژانویه ۲۰۰۵ اف سی سی ( کمیسیون ارتباطات فدرال) که یک مجمع رسیدگی به امور رادیو ـ تلویزیونها ، اینترنت و مخابرات در آمریکاست کار رسیدگی به پول گرفتن « آرامسترانگ ویلیامز » روزنامه نگار آمریکایی از وزارت آموزش و پرورش این کشور به منظور تبلیغ یکی از برنامه های این وزارت را در لابلای مقالات و تحلیلهای خود که منظما در رسانه های این کشور منتشر می شدند آغاز کرد.
یک سخنگوی این کمیسیون گفت که کار رسیدگی توسط یک هیات انجام می شود و آنچه که معلوم است این است که ویلیامز قبلا جریان معامله (قول و قرار) خود با وزارت آموزش و پرورش را به صورتی که بود و دقیقا به اطلاع رسانه هایی که مقالات او را منتشر می کنند از جمله چند رادیو ـ تلویزیون نرسانده بود.
طبق اصول روزنامه نگاری، مقاله( تفسیر و تحلیل) باید صرفا نظر نویسنده اش باشد نه القاء و خواست طرف ثالث. مقاله بدون ذکر نام نویسنده، نظر روزنامه و رادیو ـ تلویزیون است و در بالای مقالات چاپی ویلیامز نام او ذکر می شد و از رادیو ـ تلویزیون هم با صدای خود او پخش می گردید. اگر تفسیر رادیو ـ تلویزیونی توسط گوینده معمولی آن رسانه ها خوانده شود، نظر رسانه و صاحب آن است که ممکن است ژورنالیست هم نباشد، ولی با صدای مفسر، نظر خود اوست و باید واقعا نظر و عقیده خودش باشد، نه این که پول گرفته باشد تا چنان عقیده ای را مطرح و تبلیغ کند مگر این که قبلا به صورتی اشاره کرده باشد که از او خواسته اند که چنین بگوید و یا بنویسد تا مخاطبان بدانند که آن مطلب از نویسنده مقاله نیست و فریب نخورند. مقاله نویس( که یک روزنامه نگار سرشناس و با تجربه باید باشد) حق ورود به دنیای اعلان و آگهی را ندارد و نباید تفسیر و تحلیل های او که مردم برای خریدشان پول می دهند « ترتیب داده شده از قبل » باشد. چنین ترتیبی در روزنامه نگاری حرفه ای وجود ندارد و مردود است.
از سوی دیگر دو تن از سناتورهای حزب دمکرات آمریکا، سناتور «دورگان» و سناتور «وایدن» گفته اند که این موضوع را تا به آخر دنبال خواهند کرد.پرزیدنت جورج بوش ( پسر) نیز ضمن اعلام بی اطلاعی از قرار داد وزارت آموزش و پرورش کابینه خود با ویلیامز اظهار امیدواری کرده است که چنین موضوعی در آمریکا تکرار نشود..