معدل زندگی‌تان چقدر است؟

روابط خانوادگی بویژه روابط بین زن و شوهر عامل مهمی در شاد زندگی کردن محسوب می‌شود. در دوران نامزدی، افراد بر نمایش ویژگی‌های مثبت خود تمرکز کرده و سعی می‌کنند بهترین باشند …

روابط خانوادگی بویژه روابط بین زن و شوهر عامل مهمی در شاد زندگی کردن محسوب می‌شود. در دوران نامزدی، افراد بر نمایش ویژگی‌های مثبت خود تمرکز کرده و سعی می‌کنند بهترین باشند اما این مسئله پس از ازدواج کمرنگ و کم‌اهمیت می‌شود و این درحالی است که تحقیقات نشان می‌دهد، حتی تظاهر به خوب بودن و انجام کارهایی که باعث رضایت شریک زندگی می‌شود، زندگی را شاد و زیبا می‌کند. البته باید توجه داشت این مسئله باید دوطرفه باشد و هردو نفر در زندگی مشترک برای خوشحال کردن یکدیگر تلاش کنند.
تصمیم بگیرید، از همین ثانیه شاد باشید. در روز زمانی را برای خندیدن با دوستان یا اعضای خانواده اختصاص دهید. با نگاه طنز به دنیا نگریستن و جدی نگرفتن مشکلات باعث افزایش شادی در زندگی می‌شود.
به خودتان احترام بگذارید و برای عقاید شخصی ارزش قائل شوید. افرادی که بر عقاید و افکارشان پایبند نیستند و به خود احترام نمی‌گذارند، دیگران نیز برای آنها ارزش قائل نمی‌شوند و این مسئله یکی از عوامل ایجاد استرس و ناراحتی در زندگی فردی می‌شود. یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید، خودت را دوست داشته باش و افرادی که تو را دوست دارند را هم همینطور. البته این مسئله با خودخواهی متفاوت است و نباید منجر به رنجش یا اذیت دیگران شود.
در زندگی بهترین باشید. اهمیتی ندارد، دیدگاه اطرافیان نسبت به شما چیست یا معدلی که آنها در کارنامه اعمالتان درج می‌کنند، چه عددی است. تلاش کنید تا آخرین پله موفقیت و خوشبختی را ببینید و به سوی آن گام بردارید. فراموش نکنید، حتی اگر روی پله اول ایستاده باشید، مهم این است که قصد دارید با بالا رفتن از هزاران پله‌ای که پیش رو دارید، به موفقیت برسید و بهترین باشید.