دفع انگل‌های روده‌ با تخمه کدو

تخمه کدو حاوی ترکیبات مفیدی است که باعث دفع انگل‌های روده‌ای می‌شود. انگل‌های روده‌ای یکی از بیماری‌های مسری است که در کودکان میزان آلودگی بیشتری را به وجود می‌آورد. این موجودات …

تخمه کدو حاوی ترکیبات مفیدی است که باعث دفع انگل‌های روده‌ای می‌شود. انگل‌های روده‌ای یکی از بیماری‌های مسری است که در کودکان میزان آلودگی بیشتری را به وجود می‌آورد. این موجودات ریز و زنده که اغلب در خون شناسایی می‌شوند علائم بسیاری از جمله ضعف، لاغری، کاهش اشتها، زخم بینی‌، دردهای ناحیه شکم، جوش‌های چرکی روی پوست و اشتیاق به خوردن غذاهای خشک، برنج خام یا مواد غذایی شیرین را به وجود می‌آورد.
محققان به تازگی دریافته‌اند تخمه کدو به دلیل دارا بودن روی و اسید چرب امگا ۳ تأثیر بسزایی در افزایش مقاومت بدن و از بین بردن انگل‌های روده و معده دارد و طعم شیرین آن جایگزین خوبی برای درمان دارویی در کودکان است.
منیزیم، آهن، پروتئین، مس و فیتواسترول‌های موجود در دانه کدو نیز منبع غذایی خوبی برای جبران کاهش وزن ناشی از انگل روده‌ای است
به طوری که مصرف روزانه ۲۰۰ گرم از آن کفایت می‌کند.
علاوه بر این، جوشانده تخمه کدو نیز حاوی ترکیبات مفیدی است که مانع از رشد انگل‌های معده و روده شده و بسیاری از علائم آن را کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است حرارت دادن تخمه کدو قبل از مصرف ضروری است برای این منظور آن را در کمی شیر جوشانده و پس از پخت کامل مصرف کنید.