همه ویتامین ها در برگ چغندر

برگ چغندر سرشار از ویتامین A و K است. ویتامین A برای چشم بسیار مفید است زیرا بدن از طریق آن «Retinoids» ایجاد می کند. یکی از «Retinoid» مهم «Retinol» نوعی ترکیب شیمیایی است که تاثیر رنگدانه بینایی به نام Rhodopsin را …

برگ چغندر سرشار از ویتامین A و K است. ویتامین A برای چشم بسیار مفید است زیرا بدن از طریق آن «Retinoids» ایجاد می کند. یکی از «Retinoid» مهم «Retinol» نوعی ترکیب شیمیایی است که تاثیر رنگدانه بینایی به نام Rhodopsin را افزایش می دهد. Rhodopsin نقش مهمی در بینایی شب دارد زیرا به سلول های «Rod» کمک می کند تا نور را بهتر به خود جذب کند.
ویتامین K برای لختگی خون، رشد سلول ها و استخوان ها مهم است. این گیاه سرشار از ویتامین C ، منیزیم، منگنز، پتاسیم، آهن، مس و فیبر است. برگ این گیاه اغلب سبز است اما ساقه آن رنگ های مختلف دارد بنابراین به سبزی رنگین کمان معروف است.
در این مطلب از ehow به چند خاصیت این گیاه اشاره خواهیم کرد:
▪ منبع غنی آنتی اکسیدان است.
▪ مانع التهاب می شود.
▪ از لخته شدن خون جلوگیری می کند.
▪ برای سلامتی ریه و دستگاه گوارش مفید است.
▪ یکی از قوی ترین غذاهای ضدسرطان است.
▪ از آن جا که یکی از مواد سرطان زای موجود در سیگار به نام «benzoaptrene» به کمبود ویتامین A در بدن می انجامد، مصرف این گیاه که سرشار از این نوع ویتامین است، به افراد سیگاری و یا افرادی که به طور مرتب در معرض دود سیگار قرار می گیرند، توصیه می شود.
▪ ویتامین C موجود در این گیاه مانع آسیب های رادیکال های آزاد به ساختار سلولی و مولکول های دیگر می شود و در نتیجه از شدت بیماری های التهابی مانند آسم، آرتریت روماتوئید می کاهد.
▪ پتاسیم موجود در برگ چغندر برای حفظ فشار خون و عملکرد قلب لازم است.
▪ آهن موجود در این گیاه پخش اکسیژن در سراسر بدن را بهبود می بخشد و باعث سلامتی سیستم ایمنی بدن می شود و به بدن در تولید انرژی کمک می کند.
▪ ویتامین E از گرگرفتگی در زنان یائسه جلوگیری می کند و عوارض بیماری دیابت را کاهش می دهد.
▪ سبزی های غنی از ویتامین E اختلال شناختی را کاهش می دهد.
▪ منیزیم در این گیاه مانع فعال سازی سلول های عصب شده و در نتیجه از بیماری هایی مانند گرفتگی عضلات، خستگی مفرط، فشار خون بالا، میگرن و درد جلوگیری می کند.
▪ بتاکاروتن، لوتین و Zeaxanthin موجود در برگ چغندر مانع بیماری آب مروارید می شود.