۵ ژانویه ۲۰۰۴ ـ انگشت نگاری و عکسبرداری از مسافران ورود به آمریکا - نوع تازه ای بازارگرمی برای بزرگنمایی و جلب مهاجر!

دستور انگشت نگاری، عکسبرداری و احیانا سئوالات متعدد در دروازه های ورودی آمریکا (۱۱۵ فرودگاه، بنادر و مرزهای زمینی) که از دوشنبه ۵ ژانویه ۲۰۰۴ ، جز در مورد اتباع ۲۷ کشور ( ۲۲ کشور …

دستور انگشت نگاری، عکسبرداری و احیانا سئوالات متعدد در دروازه های ورودی آمریکا (۱۱۵ فرودگاه، بنادر و مرزهای زمینی) که از دوشنبه ۵ ژانویه ۲۰۰۴ ، جز در مورد اتباع ۲۷ کشور ( ۲۲ کشور اروپایی، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و سنگاپور) یه اجرا درآمد و از همان روز با واکنش هایی رو به رو گردید از جمله دولت چپگرای برزیل درقبال اتباع آمریکا مقابله به مثل کرد، پروازهای مکزیک به آمریکا دچار تاخیرهای چند ساعته شد و در فرودگاههای میان راه (رابط) صفوف طولانی مقابل گیت های پروازهای آمریکا تشکیل گردید زیرا که مشخصات مسافران به مقصد آمریکا باید الکترونیکال اخذ و به وزارت امنیت وطن در آمریکا ارسال و پیش از رسیدن مسافر به آمریکا به آن واصل شود. در فرودگاههای رابط، گیت های مشخصی اختصاص به پروازهای آمریکا یافته است.
حامیان آمریکایی حقوق مدنی این عمل را مغایر شئون انسانی می دانند و مدعی هستند که ممکن است از این عکسها و اطلاعات سوء استفاده شود. برخی کشورها ناخرسندی خود را از جمع آوری ناخواسته اطلاعات و عکس و آثار انگشت اتباعشان توسط دولتی دیگر نشان داده اند. بعضی منتقدین داخلی آمریکا این کار دولت را بهانه برای افزایش و نیز توجیه بودجه سنگین وزارت امنیت ملی بیان کرده بودند و مردم معمولی در مصاحبه های خود با رسانه ها گفته بودند که این نیز یک بازار گرمی تازه است تا مردم سایر کشورها، آمریکا را یک بهشت برین تصور کنند و عاشق مهاجرت به آن و کارکردن برای آمریکاییان و دادن مالیات سنگین به "عمو سام" شوند که واقعیت آنچنانی ندارد. همین بازارگرمی ها سبب شده است که پزشگان و دانشمندان و اصحاب حرفه و نیز پولدارها به آمریکا مهاجرت کنند و این کشور تقویت شود.