موادغذایی موثر برای درمان بیماری ها

برای مقابله با بیماری ها و پیش گیری از آن علاوه بر مصرف دارو استفاده از غذاهای طبیعی نیز اهمیت زیادی دارد. در این مطلب از «MSN» به برخی از مواد غذایی که نه تنها در پیش گیری و بهبود بیماری …

برای مقابله با بیماری ها و پیش گیری از آن علاوه بر مصرف دارو استفاده از غذاهای طبیعی نیز اهمیت زیادی دارد. در این مطلب از «MSN» به برخی از مواد غذایی که نه تنها در پیش گیری و بهبود بیماری ها موثر است بلکه لذیذ و گوارا نیز می باشد اشاره می کنیم.
۱) روغن زیتون؛ بررسی های اخیر نشان می دهد که روغن زیتون خالص حاوی ماده شیمیایی ضدالتهابی موجود در داروهایی مانند ایبوپروفن می باشد که برای درمان سردرد، آرتریت و دردهای قاعدگی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون همیشه ماده غذایی ثابت در رژیم غذایی مناطق مدیترانه ای است. این روغن سرشار از ویتامین E است که در محافظت از قلب تاثیر دارد و به بدن کمک می کند تا از کلسترول رهایی پیدا کند.روزی چند قاشق غذاخوری از آن را به هنگام پخت و پز یا تهیه سالاد مصرف کنید.
۲) سیر؛سیر سرآمد داروهای گیاهی به حساب می آید و باکتری و عفونت های قارچی را از بین می برد. مصرف سیر باعث کاهش کلسترول و فشار خون می شود. از مسمومیت غذایی جلوگیری می کند، پشه مالاریا را دفع می کند. سیر خام تاثیر بهتر و بیشتری دارد. بهتر است سیر را پس از خرد کردن به مدت ۱۰ دقیقه کناری بگذارید و سپس در پخت و پز به کار ببرید. محققان خوردن روزی یک حبه سیر را توصیه می کنند.
۳) زنجبیل؛ گیاه زنجبیل از ۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح به عنوان دارو به کار برده می شد. این گیاه گردش خون را تحریک می کند، جریان خون را سرعت می بخشد و بهترین دارو برای مقابله با بیماری در دوران بارداری، میگرن و پس از عمل جراحی به حساب می آید.
۴) عسل؛ عسل در التیام زخم ها و جلوگیری از بی خوابی نقش دارد. نوعی عسل مخصوص به نام manukaویروس شایع مانند هلیکوباکترپیلوری «Helicobacter pylori» را که علت ایجاد زخم معده است، از بین می برد.
در صورتی که از ناراحتی معده رنج می برید، روزی ۲ قاشق مرباخوری عسل میل کنید.
۵) نعناع؛انواع و اقسام متفاوتی از این گیاه وجود دارد و مصرف دارویی برخی از آن ها به دوره امپراتوری روم برمی گردد. این گیاه، تحریک کننده موثری است و یکی از بهترین داروهای ضداسیدی برای درمان سوءهاضمه می باشد. کافی است برگ آن را بجوید و یا این که دم کرده آن را مصرف کنید.
۶) پیاز؛ پیاز پخته شده روش درمانی موثری برای عفونت سینه می باشد. در کشور چین پماد آن را برای جوش ها و درمان عفونت های ادراری به کار می برند. روزانه پیاز را به صورت خام یا پخته مصرف کنید.
۷) آناناس؛ این میوه از زمان قدیم برای درمان به کار برده می شود. آناناس منبع غنی آنزیم های طبیعی است و باعث التیام فوری گلودرد، سوءهاضمه، زخم و التهاب لوزه می شود و حتی خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد. مصرف میوه تازه و یا آب آناناس را توصیه می کنیم.
۸ ) آلو؛ صد گرم آلو نیاز روزانه ما را به آنتی اکسیدان تامین می کند و از کلم بروکلی نیز سالم تر است. آلو از بیماری قلب، سرطان، فشار خون و حتی چین و چروک محافظت می کند.
۹) مریم گلی؛ خاصیت پاک کننده، ضدعفونی کننده وضدالتهابی آن برای رفع ناراحتی قاعدگی، عفونت سینه و گرگرفتگی به کار برده می شود. غرغره با چای مریم گلی اغلب ویروس های گلودرد را از بین می برد و به هضم چربی نیز کمک می کند.
۱۰) گوجه فرنگی؛ این گیاه سرشار از پتاسیم است بنابراین برای قلب و فشار خون مفید است. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی ماده مفیدی است که مردان را از سرطان پروستات و هر دو جنس را از بیماری قلبی محافظت می کند . گوجه فرنگی تازه، کنسرو و کچاپ آن را مصرف کنید.
۱۱) شاهی؛ این گیاه آنتی بیوتیک قوی و طبیعی است و سرشار از ید می باشد و محافظ بی رقیبی در مقابله با سرطان ریه به شمار می آید توصیه می شود افراد سیگاری از این گیاه به صورت روزانه مصرف کنند.