عوارض انجام خالكوبی و تاتو

۱- بروز حساسیت یا آلرژی : حساسیت به دنبال انجام تاتو یا در حین انجام آن به كرات مشاهده شده است رنگدانه های قرمز مورد استفاده در تاتو بیش از رنگدانه های زرد باعث حساسیت و آلرژی شده …

۱- بروز حساسیت یا آلرژی : حساسیت به دنبال انجام تاتو یا در حین انجام آن به كرات مشاهده شده است رنگدانه های قرمز مورد استفاده در تاتو بیش از رنگدانه های زرد باعث حساسیت و آلرژی شده و رنگدانه آبی بعد از آن دو بیشترین حساسیت را ایجاد می نماید . رنگدانه سبز در مقایسه با دیگر رنگدانه ها كمترین آلرژی رادر فرد ایجاد می نماید به عبارتی بیشترین حساسیت به ترتیب در رنگدانه های قرمز ، زرد ، آبی و سبز مشاهده می شود .
۲- ایجاد تورم یا جای زخم : شایعترین عارضه تاتو تشكیل كلوئید است بروز توده یا كلوئید در مسیر ورود سوزن تاتو از جمله عوارض ناخواسته ای است كه با نمایان شدن توده ای بد شكل از زخم بهبود یافته، مهمترین عامل اعتراض فرد را تشكیل می دهد این عارضه علاوه برتكنیك عمل به خصوصیاتی فردی نظیر سابقه بد زخم بودن ، نوع تیپ پوستی (پوست تیره ، برنزه یا روشن ) رنگ مو و چشم و…. نیز بستگی دارد .
۳- عفونت های ویروسی : قرار دادن وسایل و تجهیزات در درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد بمدت ۲ ساعت برای نابود كردن ویروس ایدز یا HIV ضروری می باشد در صورت عدم ضد عفونی نمودن علمی وسایل و تجهیزات مور د استفاده و یا استریل ننمودن علمی و استاندارد آن ابتلای به بیماری های جدی مثل هپاتیت B و یا ایدز افراد كاندید برای انجام تاتو و خالكوبی را تهدید می كند .
۴- عفونت های پوستی : به دلایل متعدد مثل استریل نبودن وسایل و یاانجام تاتو در محیط غیر استاندارد امكان ابتلا به عفونت وجود دارد .
۵- بروز و یا تشدید بیماری های پوستی : در مطالعات اخیر مشخص شده با انجام تاتو امكان ایجاد و یاتشدید بیماری هایی مثل پسوریازیس و یا لیكن پلان وجود دارد .
۶- سرطان پوست : بررسی های صورت گرفته حاكی از بروز سرطان های پوستی بویژه اسكو اموس سل كارسینوما در محلی كه مدت ها قبل تاتو صورت گرفته می باشد .