چگونه به خواسته های مورد نظرمان برسیم

دنبال لباس ایده آل تان می گردید و آن را پیدا نمی کنید، می خواهید بهترین میهمانی عمرتان را بگیرید اما نمی توانید. می خواهید بهترین هدیه ممکن را برای دوستتان بخرید اما نمی توانید، …

دنبال لباس ایده آل تان می گردید و آن را پیدا نمی کنید، می خواهید بهترین میهمانی عمرتان را بگیرید اما نمی توانید. می خواهید بهترین هدیه ممکن را برای دوستتان بخرید اما نمی توانید، واقعیت این است که هرقدر حساسیت و استاندارد کارهایتان را بالا ببرید، در انجام آن کار ناموفق تر خواهید بود و به ناامیدی نزدیک تر شده اید. بنابراین این بار که قصد داشتید میهمانی بگیرید با خود بگویید هیچ میهمانی بدون نقص نمی شود. پس بهتر است تلاش کنید و از میهمانی لذت ببرید. این مطلب را به نقل از گاردین بخوانید تا راحت تر به آن چه می خواهید دست پیدا کنید.
۱) بین کمال گرایی و داشتن استانداردهای بالا تمایز قایل شوید. در انجام صحیح کارها، نکته منفی وجود ندارد. داشتن استانداردهای بالا برای انجام امور هم بد نیست. اما فراموش نکنید که کمال گرایی در واقع تمایل ما به رسیدن به استانداردهای فوق العاده بالاست. استانداردهایی که اغلب قابل دسترسی نیستند. کمال گراها معمولا در تجربیات خود با اضطراب شدید، خجالت، عصبانیت و کم تحملی دست و پنجه نرم می کنند مخصوصا اگر به آن نرسند. آن ها اغلب، وقت زیادی را روی کارهای عادی می گذارند که در شرایط طبیعی به طور معمول قابل انجام است. بنابراین بهتر است برای نیفتادن در چرخه کمال گرایی مطلق بین استانداردهای واقعی و استانداردهای غیرواقعی که در طول زمان مشکل ساز می شود، تمایز قایل شوید.
۲) در افکار خود تجدیدنظر کنید و افکارتان را به صورتی منطقی و متعادل تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر متقاعد شده اید که منزل شما همیشه باید بدون کوچک ترین کثیفی و کاملا مرتب و تمیز باشد از خود بپرسید اگر بعضی وسایل سرجایش نباشد چه می شود، آیا حساسیت من روی نظم و ترتیب واقعی، این احساس که منزل تمیز و مرتب باعث آرامش میهمان می شود درست است یا دیگران در منزل من حتی اگر خیلی مرتب نباشد هم احساس آرامش خواهند کرد؟
به خاطر داشته باشید که فقط به دلیل این که به نظر شما همه چیز باید مرتب و کامل باشد، حق با شما نیست!
۳) خود را در کمال گرایی محصور نکنید.
درست مثل راننده ای که بار اول رانندگی هر بار خود را در معرض تصادف و برخورد با خودروهای دیگر می بیند و اندک اندک شیوه رانندگی را می آموزد، شما نیز باید برای فاصله گرفتن از کمال گرایی، خود را در معرض کمی نقص یا کمبود قرار دهید. بنابراین گاهی حوله را سرجایش نگذارید یا آینه را تمیز نکنید و یا شام را نیم ساعت زودتر یا دیرتر آماده کنید. با کمی انعطاف در کارهای روزانه، یاد می گیرید کمی از استانداردهای خود فاصله بگیرید.
۴) روش زندگی خود را ارزیابی کنید.
از آن جا که کمال گرایی با استانداردها و توقعات غیرقابل دسترسی در ارتباط است کمال گراها همیشه در معرض خطر قرار دارند. آنان وقایع و حوادث زندگی را به نحوی تحلیل می کنند که نقصی در آن دیده شود تا بعد دلیل نگرانی و وسواس خود را در آن بیابند. قبول کنید که همه چیز را نمی توانید کنترل کنید اما واکنش های خود را می توانید.
۵) اگر به کمال گرایی مطلق دچار شده اید به دنبال راه حل باشید.
کمال گرایی در زندگی می تواند به مشکلات عدیده ای مثل افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن و اختلال در روابط اجتماعی منجر شود و زندگی شما را مختل کند. بنابراین به شیوه زندگی خود نگاه دوباره ای بیندازید و آن را اصلاح کنید.