کودک آرام با رنگ های ملایم

طبیعی است که افراد متناسب با رنگ اتاق خواب خود رنگی نیز برای روتختی‌شان انتخاب می‌کنند اما دانشمندان روانشناسی معتقدند رنگ روتختی یکی از عناصر اثرگذار روی آرامش فرد هنگام …

طبیعی است که افراد متناسب با رنگ اتاق خواب خود رنگی نیز برای روتختی‌شان انتخاب می‌کنند اما دانشمندان روانشناسی معتقدند رنگ روتختی یکی از عناصر اثرگذار روی آرامش فرد هنگام خواب است.
وقتی فرد به خواب می‌رود رنگ اتاق دیگر در او اثرگذار نیست اما فرد از لحظه ورود به اتاق خواب تا رفتن به تختخوابش تحت تأثیر رنگ، دکوراسیون و اشیا و وسایل آن اتاق قرار دارد و خود این عناصر به تنهایی در خواب او اثر می‌گذارند.
برخی کودکان عادت دارند قبل از خواب کمی در اتاق خود بازی کرده یا کتاب‌ مطالعه کنند و بعد بخوابند بنابراین اثر گذاری عناصر موجود در اتاق در این کودکان نباید نادیده گرفته شود.
رنگ روتختی باید آرامش بخش باشد زیرا شاید لحظاتی قبل از به‌خواب رفتن اثرگذار ترین رنگ، رنگ روتختی است بنابر این هرچه این رنگ رنگی ملایم و آرامبخش باشد فرد خواب راحتی خواهد داشت بنابراین روانشناسان توصیه می‌کنند از رنگ آبی روشن و سبز برای رنگ ملافه استفاده شود و از استفاده رنگ‌های قرمز و نارنجی که رنگ‌هایی تنش‌زا و تحریک کننده سمپاتیک هستند خودداری شود.
اگر اتاق خواب کودک قرمز طراحی شده است به‌نظر می‌رسد ملافه روتختی می‌بایست رنگی مخالف یا آرامبخش‌تر داشته باشد.
رنگ ملافه متناسب با این دکوراسیون سفید، لیمویی و البته ملافه‌های رنگی آبی و زرد است.