ظرفی شایسته برای میوه‌های تابستانی

این ظرف رنگین و شاد را كه با میوه های رنگارنگ و شاداب تابستانی بسیار متناسب است، فقط با یك دسته روزنامه باطله و كمی چسپ چوب بسازید. با تكنیك پاپیه ماشه می توانید به آسانی و فقط …

این ظرف رنگین و شاد را كه با میوه های رنگارنگ و شاداب تابستانی بسیار متناسب است، فقط با یك دسته روزنامه باطله و كمی چسپ چوب بسازید. با تكنیك پاپیه ماشه می توانید به آسانی و فقط ظرف چند ساعت این ظرف را بسازید و با سلیقه خودتان رنگ آمیزی كنید. یك بادكنك در اینجا به عنوان قالب برای ظرف به كار رفته و از یك استوانه مقوایی برای ساختن پایه ظرف استفاده شده است. وسایل مورد نیاز شما برای ساخت و تزئین ظرف عبارتند از:
یك عدد بادكنك، مقداری روزنامه باطله، چسب چوب، مقوا، چسب نواری كاغذی، رنگ آكریلیك سفید، زرد، نارنجی، آبی آسمانی و تیره، بنفش، سرخابی و سبز یا مجموعه رنگ های مورد نظر خودتان، اسپری وارنیش آكریلیك، قیچی، مداد، كاغذ سنباده نرم، قلم موی متوسط و كوچك نقاشی.
بادكنك را باد كنید تا قطر آن به اندازه ای كه مایلید قطر كاسه باشد برسد. روزنامه ها را با دست به صورت نوارهای باریك با عرض ۵/۲ سانتی متر و طول حدود ۵ سانتی متر ببرید، مقداری چسب چوب را در ظرفی با كمی آب رقیق كنید و نوارهای روزنامه را در آن خیس كنید. با استفاده از این نوارها سطح روی بادكنك را بپوشانید به طوری كه پنج لایه روزنامه بادكنك را تا ارتفاع كمی بالاتر از جایی كه مایلید دهانه ظرف باشد بپوشانید.
ظرف را در جای گرمی بگذارید تا خشك شود سپس با قیچی سر بادكنك را ببرید تا باد آن خالی شود و بادكنك را از داخل كاسه خارج كنید. دهانه كاسه را با توجه به ارتفاع مورد نظرتان علامت گذاری كنید و با كشیدن خطی با مداد مشخص نمایید سپس با قیچی ببرید. از مقوا نواری به عرض حدود ۱۲ سانتی متر ببرید. از یك طرف نوار خطی با ۵ سانتی متر فاصله از لبه نوار رسم كنید. سپس نوار مقوایی را به صورت یك استوانه درآورید و با چسب نواری كاغذی بچسبانید. از لبه نوار مقوایی كه حالا یك استوانه است تا خط رسم شده در فاصله ۵ سانتی متری از آن را در فواصل ۲ سانتی متر قیچی بزنید. این استوانه را با استفاده از نوارهای ۵*۲ سانتی حاصل به زیر كاسه پاپیه ماشه بچسبانید. برای چسباندن نوارها به كاسه از چسب نواری كاغذی استفاده كنید.با ۳ تا ۴ لایه روزنامه استوانه مقوایی و محل اتصال آن به كاسه را بپوشانید و بگذارید كاملاً خشك شود. چند برگ روزنامه را به صورت لوله ای درآورید و بپیچانید. از این لوله ها برای برجسته كردن لبه كاسه، محل اتصال آن به پایه و زیر پایه ظرف استفاده كنید. این لوله ها را با استفاده از چسب نواری كاغذی در جای خود بچسبانید سپس با ۲ لایه پاپیه ماشه روی آنها را بپوشانید تا با ظرف یك تكه شوند. بگذارید كاملاً خشك شود.
ظرف را به نرمی با كاغذ سنباده صاف كنید. آن را با ۲ لایه رنگ سفید رنگ كنید. پس از خشك شدن كامل رنگ سفید می توانید طرح هایی مطابق تصویر یا بنا به سلیقه خودتان با مداد روی ظرف رسم كنید و با استفاده از رنگ های آكریلیك رنگ كنید. در آخر پس از خشك شدن كامل رنگ ها با یك یا دو لایه وارنیش تمام سطح داخلی و بیرونی ظرف را بپوشانید. ابتدا لایه اول وارنیش را بزنید و پس از خشك شدن كامل آن لایه دوم را روی ظرف اسپری كنید. صبر كنید تا وارنیش خشك شود. از این ظرف در روزهای سبز تابستان استفاده كنید و لذت ببرید.

سپیده سلیمی