مراقبت از گوش در مقابل صداهای بلند

از دست دادن قدرت شنوایی تنها بخشی از روند پیری نیست به گزارش «Healthnews» قرارگرفتن در معرض صداهای بلند مانند موتورهای جت، انفجار و وسیله آتش بازی برای کوتاه مدت می تواند قدرت شنوایی …

از دست دادن قدرت شنوایی تنها بخشی از روند پیری نیست به گزارش «Healthnews» قرارگرفتن در معرض صداهای بلند مانند موتورهای جت، انفجار و وسیله آتش بازی برای کوتاه مدت می تواند قدرت شنوایی را از بین ببرد.
قرارگرفتن بلندمدت در معرض صداهایی که خیلی بلند نیست مانند گوش دادن به پخش MP۳ نیز می تواند به گوش آسیب برساند. صداهای بالاتر از ۸۵دسی بل می تواند به گوش آسیب برساند. هرچه شدت صوت بیشتر باشد در مدت کوتاه تری شنوایی شما دچار مشکل خواهد شد. کارشناسان، محافظت از گوش را هنگام قرارگرفتن در معرض شدت صوتی معادل ۸۵ دسی بل و یا بالاتر کافی می دانند تا فرد دچار ناشنوایی دائم شود.در این مطلب به شدت صوت فعالیت های روزانه اشاره می کنیم تا متوجه شوید چه میزان آلودگی صوتی در محیط زندگی شما وجود دارد.
▪ وسایل آتش بازی؛ ۱۵۰ دسی بل
▪ آژیر آمبولانس و یا بلندشدن هواپیما؛ ۱۲۰ دسی بل
▪ صدا در سالن سینما؛ ۱۱۷ دسی بل
▪ کنسرت ها: ۱۱۰تا ۱۲۵ دسی بل
▪ گوش دادن با هدفون؛ ۱۰۵ تا ۱۲۰ دسی بل
▪ رستوران های شلوغ و ترافیک؛ ۸۵ دسی بل
▪ صدای موتور خودرو: ۷۰دسی بل
▪ مکالمه عادی: ۶۰ دسی بل
▪ صدای موتور یخچال: ۴۰دسی بل
▪ پچ‌پچ کردن: ۳۰دسی بل.
● روش های محافظت از گوش:
▪ در صورت قرارگرفتن در معرض صدای بالای ۸۵ دسی بل از محافظ گوش استفاده کنید.
▪ اگر محل کار شما پرسروصدا است به طور تمام وقت از محافظ گوش استفاده کنید.
▪ بعضی بیماری ها مانند عفونت گوش در صورت درمان نشدن می تواند به ناشنوایی منجر شود. علت های دیگر از دست دادن شنوایی مانند جرم گوش و آسیب رسیدن به پرده گوش نیاز به درمان دارد. برای بهبود شنوایی خود به متخصص مراجعه کنید. گوش بزرگسالان حداقل هر ۱۰سال یک بار و پس از ۵۰سالگی هر ۳سال یک بار و گوش کودکان نیز باید به طور مرتب توسط کارشناسان مورد معاینه قرارگیرد.