با زبان ریاضی لاغر شوید

● لاغرهای عزیزو چاق‌های گرامی قوانین نیوتن ومبانی طب می‌گویند‌: نا امید نباشید، امروز می‌خواهم برای شما با زبان ریاضی و منطق عقل صحبت کنم. می‌‌خواهم از قانون بقای انرژی، …

● لاغرهای عزیزو چاق‌های گرامی
قوانین نیوتن ومبانی طب می‌گویند‌: نا امید نباشید، امروز می‌خواهم برای شما با زبان ریاضی و منطق عقل صحبت کنم. می‌‌خواهم از قانون بقای انرژی، از حکمت خداوند یکتا و عظمت خلق دستگاه گوارش بنویسم.
انسان زنده فعالیت دارد و تحرک می‌کند و هر فعالیت و حرکتی نیاز به انرژی دارد .
شما می‌دانید که اتومبیل، انرژی لازم برای حرکت لاستیک‌ها را، از سوزاندن بنزین می‌گیرد واگر بنزین در اتومبیل تمام شود، اتومبیل فوری متوقف می‌شود. اما با پیشرفت علم، ماشین‌ها را دوگانه‌سوز کردند، که اگر بنزین اتومبیل تمام شد، بتواند از سوخت دیگری که همان سوخت گاز است استفاده کند. خداوند با اعجاز وعظمت توصیف‌ناپذیر برای انسان، دستگاه ‌هاضمه خلق کرده که به وسیله آن انسان می‌تواند از میان غذاها انرژی مورد نیاز برای فعالیت و حرکت را تامین و اضافه غذاها را به‌صورت ذخیره سوخت برای روز مبادا به شکل دنبه (گاز)، تبدیل کند، بنابراین انسان دوگانه سوز
است، دقت خلقت به درجه‌ای است که دستگاه گوارش می‌تواند ۹۷ درصد مواد غذایی را جذب کند (این یکی از معجزه‌های خلقت انسان است). بدن انسان از سوخت قند شروع می‌کند و اگر موجودی قند به اتمام برسد (به علت افزایش فعالیت عضلانی یا به علت دریافت کم غذا). بدن به چربی‌سوزی می‌پردازد .
چاق‌ها به طور ارثی عاشق شیرینی‌، آجیل‌، شکلات‌، بستنی‌، میوه‌های پر کالری و سفره‌های رنگین هستند و برای رسیدن به اندام مناسب باید کمی از لذت‌ها بگذرند .
اما لاغرها عشق‌شان در نخوردن یا کم خوردن است و اگر هم تصمیم به خوردن داشته باشند، به طور فطری غذاهای کم کالری را ترجیح می‌دهند واز شیرینی‌ وغذاهای سرخ کرده و چربی‌ها متنفرند...
روزی در جشن عروسی حضور داشتم، سر میز ما یک فرد چاق و یک لاغر حضور داشتند، فرصت را غنیمت شمردم و قبل از رفتن به سر سفره شام این دو را زیر نظر گرفتم، مشاهده کردم که فرد چاق دو عدد موز و یک تکه شیرینی دانمارکی نوش جان کرد. اما فرد لاغر دو عدد خیار با یک عدد زردآلو برداشت، با یک محاسبه ساده، تفاوت زیاد بین این دو نفر را متوجه می‌شوید :
ـ دو عدد خیار قلمی ۱۰ کالری دارد و یک زردآلو ۲۵ کالری که در مجموع ۳۵ کالری است (برداشت فرد لاغر از میز قبل از شام) .
اما برداشت فرد چاق دو عدد موز بوده؛ هر دانه آن ۱۵۰ کالری دارد، بنابراین دو عدد موز برابر با ۳۰۰ کالری است، یک قطعه شیرینی ۲۵۰ کالری و در مجموع، دریافتی فرد چاق ۵۵۰ کالری و این به آن معنی است که فرد چاق پانزده برابر، بیشتر از فرد لاغر، کالری دریافت کرده است.
ولی وقتی که یک نگاه گذرا داشته باشید مشاهده می‌کنید که مدت زمان صرف شده برای پوست کندن و خوردن دو عدد خیار بیش از مدت زمان خوردن دو عدد موز ویک قطعه شیرینی می‌باشد، برای این است که خیلی از لاغرها می‌گویند ما می‌خوریم ولی فایده ندارد .عزیزان ؛ خداوند دستگاه‌ ‌هاضمه ما انسان‌ها را با دقت فوق‌العاده ساخته که حتی تصور آن در ذهن ما نمی‌‌گنجد، بله دستگاه‌ هاضمه ما ۹۷ درصد غذاهای مصرف شده را جذب می‌کند، بنابراین هر چه می‌خوریم تبدیل به انرژی می‌شود .
چاق‌ها و لاغرهای عزیز! طبق قانون نیوتن در حفظ انرژی: انرژی از عدم خلق نمی‌‌شود و همچنین انرژی از بین نمی‌‌رود، ولی می‌توان آن را از صورتی به صورتی دیگر تبدیل کرد .
بنابراین قسمتی از غذاهایی که می‌خوریم سوخت بدن را تامین می‌کند و باقی آن (مصرف بیش از نیاز) تبدیل به انرژی ذخیره بصورت دنبه می‌شود .
پس ما می‌‌توانیم با تنظیم دریافتی‌مان از غذاها چاق‌ها را لاغر و لاغرها را چاق کنیم .
تنها مشکلی که داریم این است که باید این مطالب را به ذهن و درک چاق‌ها و لاغرها برسانیم، ولی متاسفانه بعضی از پزشکان نمی‌‌توانند بیش از ده دقیقه برای هر مراجعه‌کننده اختصاص دهند و تا متخصص تغذیه اندازه قد، وزن و دور مچ و... را بگیرد ۱۰ دقیقه‌ اختصاص، برای این فرد به پایان رسیده و مراجعه‌‌کننده بعدی جای اورا گرفته است.
عزیزان؛ باید بدانید که چاقی ولاغری چیزی جز اختلال در رفتار غذایی نیست، چاقی ولاغری سرماخوردگی نیست که با دو قرص و یک کپسول بتوان آن را حل کرد. چاقی و لاغری نتیجه اختلال در تغذیه و عادت‌های غذایی است و تا چاق‌ها و لاغرها این مسائل را درک نکنند، نمی‌‌توان تغییر حقیقی در آنها ایجاد کرد.