۶ دسامبر ۲۰۰۴  ـ مشکل احضار برخی از ذخیره ها به خدمت ارتش در آمریکا - اظهارات چند احضار شده در دسامبر ۲۰۰۴

شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا یکشنبه شب (پنجم دسامبر ۲۰۰۴ ) در برنامه «شصت دقیقه» خود مصاحبه «باب سایمون» گزارشگر این برنامهبا چند زن و مرد آمریکایی را پخش کرد که سالها پیش از ارتش …

شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا یکشنبه شب (پنجم دسامبر ۲۰۰۴ ) در برنامه «شصت دقیقه» خود مصاحبه «باب سایمون» گزارشگر این برنامهبا چند زن و مرد آمریکایی را پخش کرد که سالها پیش از ارتش این کشور کناره گیری کرده و برخلاف انتظارشان اخیرا به خدمت و عزیمت به عراق برای دست کم ۱۸ ماه احضار شده بودند و این امر باعث نگرانی آنان شده بود.
سایمون در مقدمه این گزارش مصور گفت که شمار نیروهای آمریکایی مستقر در عراق اینک (دسامبر ۲۰۰۴) به ۱۵۰ هزار تن افزایش یافته و لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا نیز مامور استقرار در عراق شده است.
مصاحبه شوندگان گفتند که گمان می کنند عدم اشتیاق به استخدام تازه در نیروهای مسلح آمریکا به سبب ادامه تلفات در جنگ عراق و احتمال تشدید درگیری در افغانستان و استقرار در نقاط دیگر جهان، باعث احضار آنان شده است.
یکی از زنانی که با او مصاحبه شد گفته بود که تعهد او به ارتش، پایان یافته و دارای سه فرزند خردسال از جمله یک طفل هفت ماهه است، چگونه می تواند این بچه ها و خانه و شوهر را بگذارد و برای یک ماموریت یک ۱۸ ماهه به عراق برود؟!. وی افزوده بود که طبق قانون اساسی، ارتش آمریکا باید از داوطلبان تشکیل شود و او با داشتن سه کودک، دیگر داوطلب کار در ارتش نیست.
مصاحبه شونده دیگر، یک زن ۵۵ ساله بود که ۱۳۵ سانتیمتر قد دارد. او گفت چون دیگر تعهدی برای خدمت در ارتش نداشت هرگز تصور نمی کرد که یک زن ۵۵ ساله کوتاه قد با موی سپید را به تجدید خدمت دعوت کنند و بخواهند او را به عراق پر آشوب بفرستند. یک زن دیگر گفت که پس از اتمام قراردادش با ارتش در قسمت کارآگاهی پلیس استخدام شده و نمی خواهد این کار خوب را از دست بدهد. مصاحبه شونده بعدی گفت: ۱۶ سال در ارتش خلبان هلی کوپتر بودم و اینک زمان زندگی در کنار زن و فرزند است که مرا برخلاف انتظار احضار کرده اند. مرد بعدی گفت: سالهاست که شغل غیر نظامی مهمی به دست دارد و نمی خواهد این شغل را رها کند و دوباره لباس نظامی بپوشد.