ماسك گیاهی و روش تهیه آن

ماسكهایی كه از انواع میوه ها و گیاهان تهیه می شود برای تغذیه پوست، روشن و باز شدن رنگ پوست و بستن منافذ آن بكار می رود.

ماسكهایی كه از انواع میوه ها و گیاهان تهیه می شود برای تغذیه پوست، روشن و باز شدن رنگ پوست و بستن منافذ آن بكار می رود. این ماسكها همچنین باعث مرطوب شدن و تنظیم چربی پوست می شوند.
جهت تهیه ماسك از گیاهان تازه حدود ۲ مشت از پر گیاه تازه را مخلوط كرده و خرد می كنیم. تركیبات دیگری كه باید به این مخلوط اضافه كنیم عبارتند از: سفیده تخم مرغ، ماست، زرده تخم مرغ، شیر، عسل، لیموترش، سركه، سبزیجات، روغنهای گیاهی، گیاهان دارویی كه بر اساس نوع ماسك یك یا چند نوع از این مواد اضافه می شود.
ابتدا صورت را با آب ولرم شسته و پوست را خشك نمی كنیم. زمانی كه پوست كمی مرطوب است تركیبات آماده شده را به صورت لایه ای روی پوست می مالیم بطوریكه به اطراف چشم مالیده نشود. پس از انجام اینكار دراز كشیده و پاهای خود را كمی بالا نگه می داریم تا جریان خون حفظ شود. این تركیبات حدود ۳۰-۲۰ دقیقه روی صورت می ماند كه بر اساس حساس بودن پوست این زمان متغیر است.
پس از گذشت زمان مورد نظر با كمی پنبه ماسك صورت را به آرامی پاك كنید. در صورت خشك شدن ماسك از پنبه مرطوب استفاده می شود. پس از پاك كردن صورت را با آب ولرم شستشو می دهیم.
ماسكهای صورت گیاهی باعث زیبایی و طراوت پوست می شوند.لازم به ذكر است استفاده از ماسكهای طبیعی بعد از پاكسازی عمیق پوست و بخور دادن پوست می باشد.
نوع ماسك باید بسته به نوع پوستی كه فرد دارد انتخاب شود. استفاده از ماسك حدود یك بار در هفته ضرورت دارد، زیرا سلولهای مرده سطحی پوست با شستشوی ساده با آب و صابون ممكن است از بین برود و باعث تیره شدن پوست و از بین رفتن شادابی و طراوت پوست شود.