۲۴ نوامبر ۲۰۰۵ ـ یک نمونه از ظلم و اجحاف کاپیتالیسم

بیست و یکم نوامبر ۲۰۰۵ شبکه سی بی اس آمریکا با پخش یک گزارش مشروح و مصور پرده از اجحاف کارخانه های داروسازی آمریکا برداشت که تعبیر به یک «نمونه از ظلم و اجحاف کاپیتالیسم» شده است. …

بیست و یکم نوامبر ۲۰۰۵ شبکه سی بی اس آمریکا با پخش یک گزارش مشروح و مصور پرده از اجحاف کارخانه های داروسازی آمریکا برداشت که تعبیر به یک «نمونه از ظلم و اجحاف کاپیتالیسم» شده است.
در این خبر یک بانوی سالخورده به نام "شرون" گفت که داروهای مصرفی او هر ماه به هشتصد دلار رسیده بود و استطاعت خرید نداشت. با پرس و جوی بسیار، یک داروخانه در ایالت مینه سوتا پیدا کرد که همان داروها را به دویست دلار می فروخت، و حالا می خواهد بداند که سایر داروخانه ها چرا گرانفروشی می کنند؟.
گزارشگر تلویزیون به سراغ «جیم ویت» صاحب داروخانه ارزانفروش رفته بود و این دارو فروش گفته بود: داروهای جنریک (بدل) که همان خاصیت را دارند گاهی تا ۲۵ برابر ارزانترند ولی کارخانه های سازنده داروهای مارک اصلی به ما فشار می آورند که بدلی ها را هم گران بفروشیم تا برای داروهای آنان مشتری باشد. من یکی این کار نمی کنم حتی اگر سهمیه ام را قطع کنند. من گرانفروشی و اجحاف به مردم را مغایر تعالیم مسیح می دانم.