گاتا با گیلاس و شكلات

۳ عدد تخم مرغ۱۰۰، گرم پودر قند۷۵، گرم آرد سفید۱۵، گرم پودر كاكائو۳۰۰، میلی لیتر خامه زده شده ۳۵۰، گرم گیلاس تازه هسته گرفته یا كمپوت گیلاس،مقداری كاكائوی رنده شده برای روی …

۳ عدد تخم مرغ۱۰۰، گرم پودر قند۷۵، گرم آرد سفید۱۵، گرم پودر كاكائو۳۰۰، میلی لیتر خامه زده شده ۳۵۰، گرم گیلاس تازه هسته گرفته یا كمپوت گیلاس،مقداری كاكائوی رنده شده برای روی كیك.
تخم مرغ ها را با پودر قند مخلوط كنید و ظرف محتوی این مخلوط را بر روی ظرف دیگری كه آب جوش در آن قرار دارد بگذارید و هم بزنید یا غلیظ شود. آرد و پودر كاكائو را در آن الك و مخلوط كنید. مایه كیك را در قالب گردی به قطر ۲۰ سانتی متر كه قبلاً چرب كرده اید بریزید و به مدت حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فر بپزید. سپس از فر بیرون آورده و از قالب خارج كنید و روی شبكه سیمی سرد كنید.
روی كیك را با خامه زده شده بپوشانید و روی دیواره های آن شكلات رنده شده بپاشید به طوری كه لایه ای از رنده شكلات، دیواره كیك را بپوشاند. گیلاس ها را روی كیك بچینید و دور آنها را با گل خامه كه به وسیله قیف خامه درست می كنید تزئین كنید. كمی رنده شكلات روی گل خامه ها بپاشید و كیك را سرو كنید.