کمبود اکسیژن علت اصلی خمیازه

علت اصلی خمیازه کشیدن رساندن اکسیژن کافی به مغز است اما تحقیقات نشان داده که این پدیده در واقع تغییر وضعیت از هوشیاری به خواب آلودگی و برعکس را نشان می دهد . خمیازه یکی از علائم …

علت اصلی خمیازه کشیدن رساندن اکسیژن کافی به مغز است اما تحقیقات نشان داده که این پدیده در واقع تغییر وضعیت از هوشیاری به خواب آلودگی و برعکس را نشان می دهد .
خمیازه یکی از علائم کمبود قند است که به دنبال آن ایجاد می شود معتادان هم برای همین زیاد خمیازه میکشند . اگر قند کافی به خون برسانیم آثار خستگی از بین رفته و خمیازه های پی در پی متوقف می شود.
خمیازه از زیاد بودن دی اکسید کربن پیش می آید یعنی وقتی در بدن اکسیژن کم و دی اکسید کربن زیاد شود بدن با خمیازه کشیدن سعی در جبران کمبود آن دارد.به همین علت است که در صورت وجود گاز دی اکسید کربن حالت خواب و خمیازه کشیدن به انسان دست می دهد . به عبارت دیگر علت خمیازه کشیدن افزایش دی اکسید کربن در هوا می باشد یا وقتی در بدن انسان گاز دی‌اکسید کربن زیاد می‌شود بدن انسان بطور اتوماتیک در پی کسب اکسیژن بر می‌آید که یک نفس خیلی عمیق مثل خمیازه می‌تواند تا حد زیادی این مساله را حل کند.
افزایش دی‌اکسید کربن در خون باعث خواب آلودگی هم می‌شود و حتی نوعی مسمومیت ایجاد می‌کند که انسان را به خوابیدن زیاد وا می‌دارد . جالب است که بدانید آدمها اولین بار در سه ماهه اول جنینی خمیازه می کشند .