رفع مشکل شناخت صحیح DVD-RAM در ویندوز XP

در اغلب موارد دستگاههای سخت افزاری به خوبی توسط ویندوز XP شناخته و تعریف میشوند و کاربران کمتر در مورد تعریف سخت افزار در این ویندوز با مشکل مواجه میشوند. ویندوز XP در بعضی مواقع …

در اغلب موارد دستگاههای سخت افزاری به خوبی توسط ویندوز XP شناخته و تعریف میشوند و کاربران کمتر در مورد تعریف سخت افزار در این ویندوز با مشکل مواجه میشوند.
ویندوز XP در بعضی مواقع در مورد شناخت بعضی از DVD-Ram ها دچار یک مشکل عجیب میشود. این مشکل عجیب از این قرار است که ویندوز به طور کامل و بی نقص دستگاه DVD-Ram را Support میکند اما هنگامی که کاربر سعی در استفاده از آن دارد متوجه میشود که دستگاه به درستی تشخیص داده نمیشود یا اینکه برای مثال به عنوان یک CD-Rom شناخته میشود !
این اشکال ناشی از یک اشکال در رجیستری است ( میتوان آن را یک Bug نیز در نظر گرفت ) که با آموزش زیر میتوانید این مشکل را حل کنید. پس اگر گرفتار یک چنین مشکلی هستید حتما مراحل زیر را دنبال کنید :
ـ ابتدا از طریق Run وارد Regedit شده و سپس کلید زیر را بیابید :
ـ HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetControlClass
ـ {۴D۳۶E۹۶۵-E۳۲۵-۱۱CE-BFC۱-۰۸۰۰۲BE۱۰۳۱۸}
ـ سپس در صفحه راست به دنبال دو کلید UpperFilters و LowerFilter بگردید. پس از یافتن ، هر دوی آنها را از طریق راست کلیک و انتخاب گزینه Delete پاک کنید ( ممکن است فقط یکی از این کلید ها وجود داشته باشند ).
بـ عد از رجیستری خارج شده و سپس سیستم خود را Restart کنید.
ـ توجه داشته باشید که این روش فقط در این حالت کار میکند یعنی وقتی که ویندوز XP شما دستگاه DVD-Ram شما را Support میکند اما به درستی آن را تشخیص نمیدهد. در این صورت بعد از Restart میتوانید مطمئن باشید که مشکلتان حل خواهد شد. اگر ویندوز کلا در شناخت دستگاه شما دچار مشکل است یعنی اصلا آن را Support نمیکند ، این روش هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.