مهارت‌های مدیریتی برای فعالیت‌های روزانه ضروری است

مهارت‌های مدیریتی مثل برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، حل مشکل، کنترل، هدایت، سنجش و گزارش برای فعالیت‌های روزانه شما ضروری هستند. مدیران موفق با استفاده از برنامه کاری خود فعالیت‌های …

مهارت‌های مدیریتی مثل برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، حل مشکل، کنترل، هدایت، سنجش و گزارش برای فعالیت‌های روزانه شما ضروری هستند.
مدیران موفق با استفاده از برنامه کاری خود فعالیت‌های کار خود را هدایت می‌کنند. ارتباطات، محک زنی، پیگیری و سنجش تاکتیک‌ها استراتژی‌هایی هستند که مدیران موفق برای بررسی جهت خود، تنظیم برنامه (در صورت نیاز) و جلو راندن کار استفاده می‌کنند. مدیران موفق برای گرفتن نتیجه مطلوب خود وارد عمل می‌شوند و افراد و منابع را برای رسیدن به آنجایی که در سر دارند، مدیریت می‌کنند.
برای اینکه بدانیم یک مدیر خوب چه کسی است باید بدانیم که چه چیز به کارمندان انگیزه می‌دهد. چطور باید یک محیط و فرهنگ خوب ایجاد کنید که کارمندان را ترغیب و تشویق به مشارکت کند؟ چطور باید بازده کاری کارمندان و درعین حال رضایت خاطر آن‌ها را بالا برد؟ چطور می‌توانید بهترین استعدادها را استخدام کرده و آن‌ها را حفظ کنید؟ چطور به کارمندان خود آموزش می‌دهیم مشکلات را حل کنند، تصمیم‌گیری کنند و دیگران را به‌کار بگیرند؟ اینها فقط تعدادی از مشکلات و مسوولیت‌های مدیریت است.
شما به عنوان یک مدیر باید با سبک‌های متداول مدیریت (استبدادی، ارباب مآبانه، دمکراتیک و منفعل) آشنا شوید و باید سبک مدیریتی خود را تشخیص داده و بدانید آن سبک مدیریتی چطور بر نتیجه کار تاثیر می‌گذارد.