مغزهای خوراکی، حب های سلامت

میوه مغزدار، ماده غذایی بسیار خوشمزه ای است که طرفداران زیادی دارد. به گزارش «Healthnews»، مصرف میوه های مغزدار با خواص زیادی که دارند همیشه توصیه می شود. مغزهای خوراکی نه تنها از خطر …

میوه مغزدار، ماده غذایی بسیار خوشمزه ای است که طرفداران زیادی دارد. به گزارش «Healthnews»، مصرف میوه های مغزدار با خواص زیادی که دارند همیشه توصیه می شود. مغزهای خوراکی نه تنها از خطر بروز بیماری قلبی و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کنند بلکه اشتها را نیز کم می کنند. در این مطلب به چند نوع میوه مغزدار و خواص آن ها اشاره می کنیم که خواندن آن می تواند برای شما مفید و جالب باشد.
۱) پسته؛ بررسی های متعددی نشان داده که پسته نوعی مغز است که برای سلامت قلب بسیار مفید است.
۲) بادام هندی؛ این مغز مواد مغذی لازم بدن را از جمله روی، منیزیم، آهن و فسفر تامین می کند. این میوه با کمترین میزان چربی در میان مغزهای دیگر برای افرادی که تصمیم دارند وزن کم کنند، انتخاب مناسبی است. بادام هندی در کاهش میزان کلسترول موثر است و خطر بروز دیابت را پایین می آورد.
۳) گردو؛ این مغز حاوی ویتامین های لازم مانند ویتامین D و E و سرشار از فیبر است که در کاهش وزن نقش موثری دارد. از آن جایی که گردو سرشار از اسید چربی امگا۳ است در کاهش میزان کلسترول مفید است.
۴) بادام زمینی؛ بادام زمینی مانند گردو، منبع خوب فیبر و نیز پروتئین، ویتامین E، B۶، نیاسین، پتاسیم، منیزیم و روی است. اما توجه داشته باشید که از مصرف بادام زمینی شور پرهیز شود.
۵) بادام درختی؛ ماده مغذی متفاوتی در این میوه مغزدار وجود دارد. به عقیده برخی کارشناسان، بادام دارای بالاترین میزان ماده مغذی از جمله کلسیم، فیبر، پروتئین، فسفر، آهن و ویتامین E است. مصرف بادام در کاهش چاقی مفرط و دیابت نقش مهمی دارد.
۶) فندق؛ این میوه مغزدار به خاطر محافظت از بدن در برابر برخی بیماری ها به خصوص سرطان معروف و سرشار از ویتامین B۶، B۱، B۲ ،E، کلسیم، آهن، روی و پتاسیم است. به چه میزان باید میوه مغزدار مصرف کنیم؟ افرادی که میوه مغزدار را در رژیم غذایی روزانه خود می گنجانند، ۵۰ درصد کمتر با بروز بیماری قلبی روبه رو می شوند. مصرف میوه های مغزدار را به روزی ۲۸ تا ۵۶ گرم محدود کنید.