برخی دیگر از رویدادهای ۱۵ اکتبر

● ۱۵۵۲: ایوان چهارم معروف به «مخوف = گروزنی» نخستین تزار روسیه منطقه کازان را که در دست تاتارها بود تصرف و ضمیمه قلمرو خود کرد. ● ۱۸۴۴: «فردریک نیچه» فیلسوف و نویسنده آلمانی و مولف …

● ۱۵۵۲: ایوان چهارم معروف به «مخوف = گروزنی» نخستین تزار روسیه منطقه کازان را که در دست تاتارها بود تصرف و ضمیمه قلمرو خود کرد.
● ۱۸۴۴: «فردریک نیچه» فیلسوف و نویسنده آلمانی و مولف «چنین گفت زرتشت» به دنیا آمد. برخی اورا ضد یهود و نیز معتقد به برتری نژاد آرین می دانند. نیچه در بیست و پنجم اوت سال ۱۹۰۰ در ۵۶ سالگی درگذشت. این فیلسوف آلمانی و نویسنده کتابهای «تولد تراژدی»، «چنین گفت زرتشت» و «آن سوی خوب و بد» تمدن بورژوازی غرب را رد کرد و آن را منحط خواند. وی که یک مورالیست بود فرضیه انسانهای توانا (سوپرمن) را مطرح ساخت که بعدا مورد توجه نازیهای آلمان قرار گرفت و به آن استناد می کردند.
● ۱۹۴۶: هرمان گورینگ از مقامات برجسته دولت حزب نازی آلمان و نزدیکان هیتلر که در دادگاه فاتحان جنگ جهانی دوم به اعدام محکوم شده بود، چند ساعت پیش از اعدام شدن، در زندان با خوردن سم خودکشی کرد.
● ۱۹۶۵: میلیونها آمریکایی در این روز در شهرهای این کشور برضد ادامه جنگ ویتنام دست به راهپیمایی و اعتراض زدند. تظاهرکنندگان جنگ ویتنام را «غیر ضروری و مغایر قانون اساسی آمریکا» می خواندند. در جنگ ویتنام که در سال ۱۹۷۵ پایان یافت، آمریکا مطلقا پیروزی نداشت. آمریکا در این جنگ بیش از ۵۸ هزار کشته داد. عکس زیر، گوشه ای از تظاهرات ۱۵ اکتبر سال ۱۹۶۹ آمریکا را نشان می دهد:
● ۲۰۰۷: نتیجه یک سنجش افکار در آمریکا نشان داد که محبوبیت جورج دبلیو بوش به ۳۵ درصد کاهش یافته بود. علت، ادامه جنگ عراق، وضعیت نامعین افغانستان و رو به خرابی گذاردن اقتصاد گزارش شده بود.