درمان طبیعی حلقه‌های سیاه چشم

حلقه‌های کبود و سیاه رنگ زیر چشم از جمله مشکلات شایع افراد است که عوامل محیطی مانند رژیم غذایی، ژنتیک و استرس در شکل‌گیری و شدت آن نقش دارد. فقر خواب کافی یا آلرژی‌های فصلی از …

حلقه‌های کبود و سیاه رنگ زیر چشم از جمله مشکلات شایع افراد است که عوامل محیطی مانند رژیم غذایی، ژنتیک و استرس در شکل‌گیری و شدت آن نقش دارد.
فقر خواب کافی یا آلرژی‌های فصلی از عوامل دیگر ایجاد این حلقه‌ها بوده که با درمان حساسیت یا بهره‌مندی از خواب کافی، از شدت سیاهی دور چشم کاسته می‌شود.
محققان ژاپنی با انجام آزمایشات گوناگون دریافته‌اند مصرف مواد غذایی که در رقیق کردن و بهبود گردش خون مؤثر هستند، باعث کمرنگ‌تر شدن حلقه‌ها و از بین رفتن آنها می‌شود.
تمشک، انار و شاتوت از جمله میوه‌هایی هستند که مصرف آنها باعث کاهش غلظت خون می‌شود.
حلقه‌های تیره دور چشم زمانی پدیدار می‌شوند که رگ‌های اطراف چشم به سطح پوست بسیار نزدیک باشند، غلظت خون و کاهش سرعت گردش خون باعث می‌شود رنگ پوست اطراف چشم تیره‌تر به نظر برسد.
مواد غذایی که به آنها اشاره شد سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی نظیر آنتوسیانین بوده که باعث تسریع گردش خون در رگ‌های کوچک می‌شوند.
آنتوسیانین‌ها حاوی رنگدانه‌های بنفش و قرمز رنگ بوده که در میوه‌‌جات و سبزیجات قرمز یا بنفش رنگ مانند بادمجان و تمشک یافت می‌شود. این آنتی‌اکسیدان خاصیت ضد التهابی داشته و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر، دیابت و سرطان را کاهش می‌دهد.
مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ث و کا و مواد غذایی حاوی اسید چرب امگا ۳ در سلامت کلاژن‌ها مؤثر بوده و رنگ پوست را روشن می‌کند.