روش تهیه نان ذرت

● مواد مورد نیاز برای تهیه هشت عدد نان ▪ دو فنجان آرد ▪ یک و نیم قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر ▪ یک قاشق چای‌خوری نمک ▪ دو قاشق چای‌خوری روغن ▪ سه‌چهارم فنجان شیر ولرم ● طرز تهیه …

● مواد مورد نیاز برای تهیه هشت عدد نان
▪ دو فنجان آرد
▪ یک و نیم قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
▪ یک قاشق چای‌خوری نمک
▪ دو قاشق چای‌خوری روغن
▪ سه‌چهارم فنجان شیر ولرم
● طرز تهیه
آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید. روغن را به شیر اضافه کرده و با همزن هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود. به آرامی شیر را به ترکیب آرد اضافه کرده و با دست آن را به شکل خمیر درآورید. خمیر را روی یک سطح آغشته به آرد قرار داده و برای حدود دو دقیقه ورز دهید تا چسبندگی خود را از دست بدهد. دوباره آن را درون کاسه گذاشته، روی آن را با یک حوله یا پارچه نمدار پوشانده و بگذارید تا برای مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه استراحت کند.
خمیر را به هشت قسمت مساوی تقسیم کرده، آنها را به شکل توپ درآورده و دوباره برای مدت ۲۰ دقیقه استراحت دهید. (مراقب باشید تا با هم تماس پیدا نکنند.)
روی سطح صاف را کمی آرد پاشیده و با استفاده از وردنه آن را به شکل یک دایره با قطر ۱۲ سانتی‌متر باز کنید. جهت حرکت وردنه باید از سمت مرکز به طرف محیط و خارج دایره باشد.
حال نان را برای مدت ۳۰ ثانیه درون ماهیتابه بدون روغن قرار دهید تا پخته شود. سپس روی دیگر آن را نیز سرخ کنید. نان‌ها را تک‌تک درون فویل پیچیده و آن‌ها را درون فریزر قرار دهید. این نان‌ها را می‌توان به مدت چند هفته در فریزر نگهداری کرد.