شیوه‌های موفقیت

آیا تا کنون موفقیتی را در زندگی‌تان به‌دست آورده‌اید؟ اگر چنین است، شیوه‌های موفقیت را تجربه کرده‌اید. آیا به خاطر می‌آورید زمانی را که تلاش زیادی برای برداشتن اولین قدم …

آیا تا کنون موفقیتی را در زندگی‌تان به‌دست آورده‌اید؟ اگر چنین است، شیوه‌های موفقیت را تجربه کرده‌اید. آیا به خاطر می‌آورید زمانی را که تلاش زیادی برای برداشتن اولین قدم ها، داشتید؟ مسلما" خیر؛ و هنوز هم آن تلاش مزبوحانه را به‌یاد نخواهید آورد.
شاید برای خیلی از ما، راه رفتن و برداشتن اولین قدم‌ها، ساده‌ترین فعالیتی بوده است که در زندگی‌مان، انجام داده‌ایم. اما در آن سن، این حرکت چالش برانگیزترین کاری بود، که انجام داده‌ایم. وقتی کودکی برای اولین بار راه رفتن را می‌آموزد، ابتدا با سینه‌خیز رفتن و استفاده از صندلی یا میز سعی در بالا کشیدن خودش دارد. عموما"، اولین قدم‌ها همراه با زمین خوردن و افتادن است. اما بعد از مدتی دوباره سعی می‌کند، حتی اگر چندین‌بار زمین بخورد، دست از تلاش برنمی‌دارد تا مهارت راه رفتن را به خوبی بیاموزد. در آخر، برخلاف نگرانی مادر و پدر، کودک به زودی راه رفتن و دویدن را می‌آموزد.
● موفقیت!
دانشمندان و پزشکان معتقدند که راه رفتن شاهکار کاملی است. تعداد زیادی از عضلات با یکدیگر همکاری دارند تا ما به‌طور متعادل و راست بایستیم و قدم برداریم؛ واقعا" فرآیند پیچیده‌ای است. با تمرین و تکرار، در این کار خبره می‌شویم و راه رفتن را به‌صورت عادت روزانه‌ای درمی‌آوریم. وقتی می‌خواهیم از روی صندلی بلند شویم، کتابی را برداریم یا تلفن را پاسخ دهیم، درباره‌ی تعادلی که باید ایجاد کنیم فکر نمی‌کنیم، به راحتی می‌ایستیم و به سمت جایی که می‌خواهیم حرکت می‌کنیم. البته، می‌توانیم سینه‌خیز هم برویم، اما یاد گرفته‌ایم که راه رفتن مفیدتر، کاربردی‌تر و اجتماعی‌تر است. بنابراین راه رفتن را برای رفتن از جایی به جای دیگر، انتخاب می‌کنیم.
برای به‌دست آوردن هر هدفی در زندگی‌تان باید مهارت‌ها و اقدامات لازم برای رسیدن به آن را بدانید، و سپس چندین‌بار از آن‌ها استفاده کنید
● راز تسلط بر این مهارت پیچیده‌ی راه رفتن چیست؟
عوامل زیادی در راه رفتن موفقیت‌آمیز، نهفته است. در واقع آن‌چه که انجام می‌شود بیش از ایجاد تعادل و کنترل ماهیچه‌های ما در حرکت به جلو است. انگیزه‌ای، هدفی و یا مشوقی باعث حرکت در ما می‌شود. معمولا"، این مشوق به شکل حامی یا اشتیاقی که تحریک‌مان می‌کند تا کاری را انجام دهیم، رخ می‌نماید. پدر یا مادر. والدین‌مان تشویق‌مان می‌کنند و به ما می‌گویند که چه کاری انجام دهیم. و با حمایت آن‌ها، برای کسب بهترین نتیجه تلاش و تمرین می‌کنیم.
● خوب، نتیجه!
بیش‌تر ما، راه رفتن را به‌عنوان حرکتی ساده که به راحتی انجام می‌دهیم، فرض می‌کنیم. اما، در واقع برای این که در این حرکت به ظاهر ساده، مهارت کسب کنیم، تلاش بسیار نموده‌ایم. و حالا به‌صورت عادتی درآمده است که به راحتی بلند می‌شویم، تعادل‌مان را حفظ می‌کنیم، به سمت جلو حرکت می‌کنیم و یک پا را در مقابل دیگری قرار می‌دهیم.
زیبایی درک این حرکت این است که شما دقیقا" همین شیوه را برای کسب موفقیت در حیطه‌های دیگری از زندگی‌تان هم می‌توانید تجربه کنید. برای به‌دست آوردن هر هدفی در زندگی‌تان باید مهارت‌ها و اقدامات لازم برای رسیدن به آن را بدانید، و سپس چندین بار از آن‌ها استفاده کنید. قبل از این که دیر شود، سعی کنید که این مهارت‌ها و اقدامات به‌عنوان عادتی برای شما درآید. این عادت بعدها به‌عنوان بخشی از زندگی‌تان برای رسیدن به اهداف‌تان، خواهد بود. پیروی از این شیوه، بارها و بارها، عادت موفق بودن و موفق زندگی کردن را در زندگی‌تان، ایجاد می‌کند.
قبل از این که دیر شود، سعی کنید که این مهارت‌ها و اقدامات به‌عنوان عادتی برای شما درآید. این عادت بعدها به‌عنوان بخشی از زندگی‌تان برای رسیدن به اهداف‌تان، خواهد بود
همیشه به‌خاطر داشته باشید که شما از ابتدای کودکی، این عادت موفق بودن، را با خود داشته‌اید و اولین تجربه‌تان در راه رفتن بوده است. پس شروع کنید، هدفی را انتخاب کنید، برخیزید و با ایجاد تعادل، یاد بگیرید که برای رسیدن به هدف‌تان به جلو بروید و قدم‌ها را یکی پس از دیگری بردارید تا عادت موفقیت را به‌دست آورید و اهداف‌تان را جامه‌ی عمل بپوشانید.