شهید احمد صمیمی ترک

احمد صمیمی ترک، در بیست و چهارمین روز از فروردین ماه سال ۱۳۴۴ در محله جوادیه بیرجند متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان «سندروس» به پایان رساند و وارد مدرسه راهنمایی شد. دومین …

احمد صمیمی ترک، در بیست و چهارمین روز از فروردین ماه سال ۱۳۴۴ در محله جوادیه بیرجند متولد شد.
تحصیلات ابتدایی را در دبستان «سندروس» به پایان رساند و وارد مدرسه راهنمایی شد.
دومین دوره تحصیل او، با حرکت های ضد طاغوتی مردم ایران هم زمان بود و او نیز از این حرکت عظیم دور نماند و با وجود این که کم سن و سال بود، در راهپیمایی ها، پخش اعلامیه و شب نامه حضوری فعال داشت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز کار بسیج در آموزش های نظامی و عقیدتی شرکت کرد و به تدریج به عنوان عضو فعال این نهاد مردمی شناخته شد.
با شروع جنگ تحمیلی، بنا به احساس وظیفه ای که داشت، راهی جبهه شد و برای اولین بار سال ۱۳۶۰ در کردستان حضور پیدا کرد.
از آن جا که پاسداری از دین و کشور را وظیفه خود می دانست، سال ۱۳۶۲ به عضویت رسمی سپاه درآمد.
احمد، در دوره های مختلف آموزشی همانند آموزش های آبی- خاکی و دوره عالی غواصی شرکت کرد و با مهارت هایی که آموخته بود در عملیات های متعددی حضور یافت.
رزمندگانی که با او در عملیات والفجر، بیت المقدس، خیبر، بدر و کربلای یک تا ۵ حضور داشتند خاطرات دلنشینی از او در میادین حق علیه باطل به یاد دارند.
به رغم مهارت فوق العاده در امور نظامی، کمتر حاضر می شد مسئولیتی را بپذیرد و تنها در عملیات کربلای ۴ و ۵ معاونت پدافند تیپ ۲۱ امام رضا (ع) را بر عهده گرفت.
او که در مبارزه با دشمن سر از پا نمی شناخت، بارها و بارها تا مرز شهادت پیش رفت و با جسمی مجروح بازگشت تا این که بیست و نهم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵، در حالی که می کوشید، تانک های به جا مانده از دشمن فراری را جمع آوری کند، مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.پیکرش را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان