گفتگوی نیکی با ارسلان

«ارسلان قاسمی» این چند ماه خیلی گل کرده است، جمعه شب‌ها از شبکه اول، سریال «در چشم باد» او را حتما می‌بینید، که در نقش «بیژن ایرانی» بازی می‌کند، او بازیگر کودکی «پارسا پیروزفر» است. …

«ارسلان قاسمی» این چند ماه خیلی گل کرده است، جمعه شب‌ها از شبکه اول، سریال «در چشم باد» او را حتما می‌بینید، که در نقش «بیژن ایرانی» بازی می‌کند، او بازیگر کودکی «پارسا پیروزفر» است. نیکی نصیریان که مسئول صفحه سبزینه است، چندی پیش از ارسلان برای یک گفتگو با خانواده‌سبز دعوت به عمل آورد تا با او گفتگو کند و ارسلان هم دعوت او را پذیرفت.راستی با «پریا» دختر بهاره رهنما و پیمان قاسم‌خانی هم که توسط نیکی کوچولو دعوت شد، یک گفتگو انجام دادیم که آن را در شماره آینده خواهید خواند.از نیکی کوچولوی عزیز تشکر می‌کنیم که هماهنگی‌های این مصاحبه‌ها را انجام داد، همچنین از بابک مانی هم مثل همیشه با هنر زیبایش که با دوربین خود تصاویر زیبایی شکار کرد تشکر می‌کنیم، ضمن اینکه این سه عزیز در مورد روز اول مدرسه مطالبی را گفتند که می‌توانید آن را در مجله خانواده‌سالم مطالعه کنید.
● مدیون بهاره رهنما
اول خرداد سال ۱۳۷۴ به دنیا آمدم، دو خواهر دارم و بچه سوم خانواده هستم، هشت سال پیش بود که در فیلم «در چشم باد» به کارگردانی جعفری‌جوزانی بازی کردم که آن زمان خیلی کوچک بودم. البته حضور در حرفه بازیگری را مدیون خانم بهاره رهنما هستم، چون ایشان بودند که من را به آقای جوزانی معرفی کردند، او دوست صمیمی مادرم است و با هم رفت و آمد خانوادگی داریم. من برای تست پیش آقای جوزانی رفتم که قبول شدم، خیلی خوشحال بودم که می‌توانم در این فیلم پربازیگر بازی کنم و از همان جا استارت را برای آغاز دوران حرفه‌ای بازیگری‌ام زدم!
● کودکی‌های پارسا پیروزفر
نقش من در سریال «در چشم باد» بچگی‌های آقای پارسا پیروزفر (بیژن ایرانی) است در این فیلم شخصیت بیژن را بازی می‌کنم که نقش بچه یکی از یاران نزدیک میرزاکوچک‌خان است، بعضی از اتفاقاتی که می‌افتد باعث می‌شود او به تهران بیاید و چون بیژن عشق حرفه خلبانی دارد سعی می‌کند این حرفه را ادامه دهد؛ او چندی بعد به تاجیکستان سفر می‌کند و در آنجا هم برایش اتفاقاتی می‌افتد، داستان این مجموعه از زمان میرزاکوچک‌خان اتفاق می‌افتد تا جنگ ایران با عراق...
● پارسا را ندیدم
من هیچ وقت ایشان را ندیدم، چون در سه سالی که دراین سریال بازی می‌کردم، زودتر مقابل دوربین قرار گرفتم و پلان‌هایمان متفاوت بود، ایشان بعد از من قرارداد بستند و نتوانستم در کنار ایشان باشم.
● فیلمبرداری
تصویربرداری‌های من در ماسوله و تالش بود، ما هفت ماه بدون وقفه در ماسوله کار کردیم و حتی یک روز هم نمی‌توانستیم برای استراحت به تهران بیاییم، اگر در کنار هم راحت نبودیم، نمی‌توانستیم سختی کار را فراموش کنیم.
● تصادف بیتا
در این فیلم بیتا توکلی که نقش مکمل دختر کوچک را مقابل ارسلان بازی می‌کرد به خاطر یک سانحه تصادف به همراه پدر و مادرش به دیار باقی شتافت و این موضوع برای همه سخت بود و برای ارسلان که سه سال مداوم در کنار او کار می‌کرد پذیرفتن این واقعیت خیلی سخت‌ است، وقتی از او خواستیم که برای ما از خاطرات بیتا بگوید اشک گوشه چشم ارسلان جمع شده بود و با بغض آکنده از ناراحتی گفت: تقریبا دو سال و نیم از کار گذشته بود که یک روز بیتا به ما ملحق شد ولی با سری بخیه زده و دست زخمی که وقتی از او پرسیدیم چرا امروز این طوری آمده، گفت: ما تصادف کردیم و در حال حاضر هم مادرم در کما می‌باشد، نذر کرده‌ام که اگر مادرم خوب شود، حتما به پابوس امام رضا(ع) برویم چند وقت بعد مادر بیتا حالش خوب می‌شود و آنها برای ادای نذر خود به مشهد می‌روند، اما در جاده مشهد تصادف می‌کنند و بیتا به همراه پدر و مادرش فوت می‌کند. مرگ او تاثیر بدی روی روحیه عوامل گذاشته بود.
● دو کار سینمایی
در حال حاضر دو کار سینمایی دارم که قرار است هر دوی آنها در عید فطر اکران شود، یکی «جعبه موسیقی» است که در آن با نیکی کریمی، رامبد جوان و شاهرخ فروتنیان به ایفای نقش می‌پردازم و دیگری «تاکسی نارنجی» نام دارد که با آزیتا حاجیان، ماهایا پطروسیان و حسن پورشیرازی بازی می‌کنم. داستان جعبه موسیقی درام ماورایی است که یک پسربچه در کنار بعضی اتفاقاتی که برایش می‌افتد با یک فرشته آشنا و مشکلاتی برای او ایجاد می‌شود و به کما می‌رود، این پسربچه، مادرش را از دست می‌دهد، به نظرم این فیلم با استقبال عمومی مواجه خواهد شد.
● تا امروز مجانی بازی نکردم
در بازیگری اصلا به دنبال دستمزد نیستم، نه اینکه از آن بدم بیاید ولی کار خوب را به دستمزد بیشتر ترجیح می‌دهم، در تمام این سال‌ها هیچ موقع، بدون دستمزد کار نکردم، «در چشم باد» هم که کار اولم بود چون سه سال باید بازی می‌کردم، سه قرارداد متفاوت امضا کردم، ولی هیچ وقت دوست ندارم که به خاطر پول نقش خوب را از دست بدهم و همیشه دست تهیه‌کننده را باز نگه می‌دارم تا توافق کنم. به هرحال دوست دارم که از همین حالا به شکل حرفه‌ای جلو بروم تا در آینده بتوانم کارهای بهتری را انجام بدهم.
● حیایی و نیکی کریمی ستاره هستند
من به شخصه بازی امین حیایی را دوست دارم و اعتقاد دارم که او یک بازیگر کامل است و تا امروز هم هر نقشی که به او دادند خیلی خوب و بدون نقص بازی کرده، از همه مهم‌تر شخصیت و رفتارش خیلی گرم و صمیمی است، در فیلم «شام عروسی» با او همبازی بودم، وی یک بازیگر خوب و تواناست، هیچ وقت در رفتار ایشان غرور ندیدم، اتفاقا در فیلم، بعضی از سکانس‌ها با دیالوگ‌های طنز می‌باشد که من هیچ آشنایی دارای آن نداشتم، امین حیایی و نیکی کریمی به من خیلی کمک کردند. من سه بار دیگر هم با نیکی کریمی همبازی بودم که از راهنمایی‌های او سپاسگزارم. دلم می‌خواهد با آتیلا پسیانی و جمشید مشایخی هم بازی کنم.