۱۵سپتامبر ۱۹۸۲ ـ انتشار نخستین شماره روزنامه «یو. اس. ا ـ تودی» و اشاره ای به اهمیت یک روزنامه

پانزدهم سپتامبر ۱۹۸۲ شرکت رسانه ای «گانت» نخستین شماره روزنامه تازه خود «یو. اس. ا ـ تودی» را منتشر کرد که اینک پرفروشترین (نه، مهمترین) روزنامه سراسری آمریکاست. این روزنامه با توجه …

پانزدهم سپتامبر ۱۹۸۲ شرکت رسانه ای «گانت» نخستین شماره روزنامه تازه خود «یو. اس. ا ـ تودی» را منتشر کرد که اینک پرفروشترین (نه، مهمترین) روزنامه سراسری آمریکاست. این روزنامه با توجه به روانشناسی مخاطبات معاصر، خلاصه نویسی را پیشه خود ساخته است و بانگارش خاص و عکسهای متعدد منتشر می شود.
شرکت گانت که در سال ۱۹۰۶ توسط «فرانک گانتFrank Gannett» تاسیس شده است در سال ۲۰۰۳ در ایالات متحده دارای ۹۹ روزنامه و مجله، ۲۲ فرستنده تلویزیونی و دهها رادیو و یک خبرگزاری بود. این شرکت در دهه ۱۹۵۰ که موسس آن درگذشت ۲۲ روزنامه، چهار رادیو و سه تلویزیون داشت. گانت که یک جمهوریخواه بود فعالیت مطبوعاتی خود را از نیویورک آغاز کرده بود. وی گفته بود که از رئیس جمهوری باشد یک وزارت خانه صلح هم دایر می کند.
باید دانست که اهمیت روزنامه به تیراژ آن نیست، به کیفیت مطالب و تجربه، شهرت، دانش و مقبولیت اجتماعی نویسندگانش است و این که چه کسانی آن را می خوانند. عوام الناس روزنامه را می خرند ولی جز یکی دو مورد، بقیه مطالبش را نمی خوانند که نقض غرض تلقی شده است. هر جامعه ملی، صرف نظر از میزان جمعیت، توسط چند هزار نفر اداره می شود و اهمیت یک روزنامه به این است که تا چند درصد این چند هزار نفر (از دو تا شش هزار نفر) را جذب و به خواندن مطالبش معتاد و نیازمند می کند. این گروه نشریه ای را می خوانند که از آن با زبانی ساده که وقت گیر نباشد، هر روز اطلاعات و معلومات تازه به دست آورند.