تا می توانید از سبزیجات استفاده کنید

باوجود خواص و ارزش غذایی بالای سبزیجات، عده ای از این ماده غذایی خوششان نمی آید. به گزارش «Readers digest» برای ترغیب اعضای خانواده به مصرف سبزیجات و اصلاح رژیم غذایی شان باید مواردی را بررسی …

باوجود خواص و ارزش غذایی بالای سبزیجات، عده ای از این ماده غذایی خوششان نمی آید. به گزارش «Readers digest» برای ترغیب اعضای خانواده به مصرف سبزیجات و اصلاح رژیم غذایی شان باید مواردی را بررسی کرد از جمله این که آیا آن ها از بدو تولد از سبزی خوردن متنفر بوده اند و یا این که به مرور ذائقه شان تغییر کرده است. برخی مردم در کودکی با تجربه تلخی از سبزی خوردن مواجه شدند که در بزرگسالی هم این موضوع آن ها را آزار می دهد. شاید در کودکی به زور مجبور بودند سبزی بخورند و یا این که برای خوردن دسر، اول می بایست سبزی می خوردند. شاید هم سبزیجات خوب پخته نشده و طعم خوبی نداشت شاید هم از آن دسته افرادی هستند که تلخی برخی سبزیجات مثل کلم، کلم بروکلی، گل کلم و بادمجان را بیشتر حس می کنند.اگر شما هم جزو این افراد هستید، با رعایت این نکات می توانید سبزی را در رژیم غذایی خود قرار دهید
۱) سبزی هایی مانند کدو، اسفناج و هویج را به غذای مورد علاقه خود مانند لازانیا اضافه کنید.
۲) در سوپ هایی که درست می کنید سبزی اضافه کنید. مثلا در سوپ مرغ علاوه بر هویج، نخود سبز، ذرت و... هم اضافه کنید.
۳)سالاد خود را سرشار از خیار، هویج، کدو، لوبیا سبز، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، گل کلم و... کنید
۴) برخی افراد سبزی خام را که ترد است به پخته شده آن که نرم تر است ترجیح می دهند.
۵) برش هایی از هویج، کرفس، خیار و... را با سس یا ماست چکیده مصرف کنید.
۶) از آنجا که همه افراد پیتزا و اسپاگتی دوست دارند، می توانید از سبزی در این ۲ نوع ماده غذایی استفاده کنید، سعی کنید سبزی ها را ریز خرد کنید تا در غذا زیاد دیده نشود و همه بخورند!
۷) اگر از خوردن سبزی خوشتان نمی آید، آب مخلوطی از سبزی (هویج) و میوه (پرتقال، انبه، نارنگی و...) را تجربه کنید.
۸) سعی کنید در شیوه مصرف سبزی ها تنوع ایجاد کنید. به عنوان مثال، ذرت کباب شده، ساقه های کرفس آغشته به کره بادامی، و یا پنیر و گوجه فرنگی، بادمجان شکم پر و... را تجربه کنید.
۹) سبزی ها را کمی با روغن زیتون آغشته کنید و در گریل قرار دهد.
این طرز پخت تنوع خوبی است و می تواند برای بچه ها جالب باشد.
۱۰) باید روش پخت سبزی هایی را که بوی تند یا مزه تلخ دارد، یاد بگیرید زیرا بعضی افراد به این علت از سبزی خوردن اجتناب می کنند. برای از بین بردن تلخی به هنگام پخت کمی روغن زیتون، سس سویا، آب لیمو و پنیر پیتزا به آن اضافه کنید.
۱۱) به ظاهر سبزی که می تواند موثر باشد اهمیت دهید. بنابراین پخت را به حداقل برسانید تا کمی ترد باشد.
۱۲) اگر نکات مذکور موثر نبود، از پنیر پیتزا استفاده کنید. پس از آب پز کردن، روی سبزی کمی پنیر بریزید و به مدت چند دقیقه در فر قرار دهید.