خوشبختی تصادفی نیست

● اتفاق افتادن هر پدیده یا هر چیزی دلیلی دارد . ارسطو معتقد است در جهانی که زندگی می کنیم ، قانون حکومت می کند ، نه شانس و تصادف . به عقیده ی وی هر چیزی به دلیلی اتفاق می افتد ، چه از …

● اتفاق افتادن هر پدیده یا هر چیزی دلیلی دارد .
ارسطو معتقد است در جهانی که زندگی می کنیم ، قانون حکومت می کند ، نه شانس و تصادف . به عقیده ی وی هر چیزی به دلیلی اتفاق می افتد ، چه از آن دلیل اطلاع داشته باشیم و چه نداشته باشیم . هر عمل یک نوع اثر دارد ، چه آن را بتوانیم ببینیم و یا نبینیم و چه آن را دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم .
غربی ها این را قانون پدربزرگ و قانون آهنین نامیده اند . پژوهش بی امان حقیقت ، برای روابط بین پدیده ها ، منجر به رشد غرب در زمینه ی علوم ، تکنولوژی ، پزشکی ، فلسفه و حتی جنگ افزار به مدت بیش از ۲۰۰۰ سال شده است . امروزه این تمرکز باعث به وجود آمدن پیشرفت های تکنولوژیکی شده است و موجب تغییر شگفت انگیز جهان ما گردیده است . این قانون می گوید که موفقیت ، سلامتی ، شادکامی و کامیابی همگی اثر مستقیم و غیر مستقیم بر روی نتایج علل و تلاش های ویژه هستند . این موضوع بدان معنی است که اگر بدانید دنبال کدام نتیجه هستید به احتمال قوی می توانید آن را به دست آورید .
موفقیت ، خوشبختی ، کامیابی و ... نه معجزه هستند و نه شانس و تصادف . هر چیزی که اتفاق می افتد دلیلی دارد ، چه خوب باشد و چه بد ، چه مثبت باشد و چه منفی .
در انجیل آمده است :
ـ " هر آنچه که بشر می کارد ، همان را درو خواهد کرد ."
اسحاق نیوتن این قانون را به نام قانون سوم حرکت نامید . برای هر عمل ، عکس العملی مساوی و مخالف آن وجود دارد . مهم ترین گفتار این قانون جهانی این است که " تفکر، خالق است" . فکرهای شما ، نیروهای خلاق اولیه در زندگی شما هستند . تمام دنیا را به همان طریقی خواهید ساخت که فکر می کنید . مفهوم تمام افراد و موقعیت های زندگی شما به روش تفکر شما در مورد آن ها بستگی دارد . هرگاه فکرتان را تغییر دهید ، زندگیتان نیز تغییر خواهد کرد .
شما همانی خواهید شد که اکثر اوقات در مورد آن فکر می کنید .
این بزرگترین کشف بشریت است که تمام مذاهب ، فلسفه ، متافیزیک ، مبانی تفکر و نظریه های روانشناسی بر اساس آن استوارند .
این دنیای بیرون شما نیست که محیط یا شرایط را به شما دیکته می کند ، بلکه دنیای درونی شماست که خالق شرایط زندگی شماست .
● گزینه ی شما ، زندگی شما
همواره در انتخاب کردن آزاد هستید . در دراز مدت کسی نیست که شما را مجبور کند چگونه فکر کنید ، احساس کنید یا رفتار کنید . به جای آن ، احساس ها ، عواطف و رفتارهای خود را با انتخاب روش تفکر خود درباره ی جهان اطرافتان و درباره ی آنچه که برای شما اتفاق می افتد ، انتخاب کنید .
دکتر سلیگمان از دانشگاه پنسیلوانیا این روش عکس العمل را شیوه ی تشریحی می نامد . این همان روشی است که کارها را برای خودتان توضیح می دهید یا تفسیر می کنید . و این معیار مهم ، همان چیزی است که شما هستید و همان چیزی است که می شوید . می توانید شیوه ی تشریحی را یاد بگیرید . روش تشریح کارهای خودتان تحت کنترل شماست . شما می توانید تجربیات خودتان را طوری تفسیر کنید که به جای عصبانیت و درماندگی ، احساس خوشحالی و شادکامی کنید .
افکار و احساسات شما همواره در حال تغییرند . آن ها به سرعت تحت تاثیر حوادث اطرافتان قرار می گیرند . مثلا وقتی خبر خوبی دریافت می کنید ، نگرش و گرایش شما فورا مشخص می شود و احساس مثبت بیشتری در مورد هر کس و هر چیز خواهید داشت . از طرف دیگر اگر به طور غیر منتظره خبر بدی به شما بدهند ، ممکن است فورا افسرده ، غمگین ، عصبانی و بد اخلاق شوید ، حتی اگر این خبر نادرست یا کم دقت باشد . روش تعبیر و تفسیر شما از این حادثه است که تعیین کننده ی عکس العمل شماست .
۴ قانون اساسی برای به دست آوردن عشق ، شادکامی ، موفقیت و کامیابی وجود دارد . تمام ناراحتی ها و شکست ها از عمل نکردن به این قوانین – به هر بهانه ای – می باشد . این چهار قانون بزرگ عبارتند از :
۱) قانون باورها (اعتقادات) – تمامی اعتقاداتی که هر کس در طول زندگی و بر اثر تجارب و آموخته های خود به دست می آورد . منظور از اعتقاد ، تنها اعتقادات مذهبی نیست .
۲) قانون انتظارات (آرزوها) – انتظاراتی که هر کس از زندگی خود دارد . ایده آل هایی که هر کس برای خودش تعریف می کند .
۳) قانون جذابیت (گیرایی) – جذب تک تک عوامل موفقیت در رسیدن به آرزوها .
۴ ) قانون مطابقت (همخوانی) – چگونگی تطبیق دادن هر شخص با شرایط و عوامل بیرونی به عبارت دیگر انعطاف پذیری در مقابل شرایط خارج از کنترل .

delsoookhte.blogfa.com