۲۴ اوت ۲۰۰۴ ـ وضعیت پینوشه در سال ۲۰۰۴ - جستجوی جهانی برای یافتن پول و دارایی او! - درسی عبرت برای اصحاب قدرت

دولت شیلی، برخی از احزاب و گروهی از مردم این کشور تا ۲۴ اوت ۲۰۰۴ دهها اعلام جرم علیه ژنرال پینوشه دیکتاتور سابق شیلی که پس از کودتای سال ۱۹۷۳ به مدت ۱۷ سال با استبداد بر این کشور …

دولت شیلی، برخی از احزاب و گروهی از مردم این کشور تا ۲۴ اوت ۲۰۰۴ دهها اعلام جرم علیه ژنرال پینوشه دیکتاتور سابق شیلی که پس از کودتای سال ۱۹۷۳ به مدت ۱۷ سال با استبداد بر این کشور حکومت کرده بود تسلیم دادگستری کرده ولی او که ۸۸ ساله و به ضعف حافظه دچار بود قادر به حضور در دادگاه و دفاع از خود نبود. پینوشه که اخیرا و در جریان حبس خانگی درگذشت متهم بود که با کمک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «سیا» کودتا کرده بود. طبق این پرونده ها، قتل مرد محبوبی چون آلنده را به پای او نوشته اند. پینوشه اواخر عمر و ÷یش از بازداشت خانگی به هرجا که سفر می کرد و ازجمله لندن آرام و آزاد نبود و زیر نظر پلیس قرار می گرفت. سرنوشت یینوشه باید درسی عبرت قراربگیرد.
مخالفان پینوشه پس از اینکه مقام خود را ازدست داد نه تنها فرزندان مقتولان زمان او را برسر کار آوردند و بر جای وی نشانیدند بلکه در بانکهای سراسر جهان به جستجوی پولهای او پرداختند و در بورسها به دنبال سهامش گشتند و .... آنان ضمن این جستجوی جهانی در بانک «ریگز» در شهر واشنگتن و نه چندان دور از کاخ سفید حسابی با هشت میلیون دلار موجودی به نام وی کشف کردند که اداره مالیات بردرآمد آمریکا هم آن را تایید کرده بود. از نیمه اوت ۲۰۰۴ دولت شیلی و مخالفان پینوشه تلاش کردند تا بدانند که این پول را چه عاملی در دو نوبت به حساب پینوشه که در زمان قدرت با ارسال وکالتنامه آن را باز کرده بود واریز کرده بودند. پینوشه کهنسال در آن زمان به علت ضعف شدید حافظه متوجه سئوالات نمی شود که پاسخ گوید.