Panasonic NV-GS۵۰۰

● مهم‌ترین مشخصات ▪ سه سنسور CCD ▪ رزولوشن عکس‌های ثابت۴ مگاپیکسل ▪ دیافراگم بین ۶/۱ F و ۱۶F ▪ سرعت شاتر۵۰/۱ ثانیه تا ۸/۱ هزارم ثانیه ▪ صفحه نمایش LCD ۷/۲ اینچ شرکت پاناسونیک برای دوربین …

● مهم‌ترین مشخصات
▪ سه سنسور CCD
▪ رزولوشن عکس‌های ثابت۴ مگاپیکسل
▪ دیافراگم بین ۶/۱ F و ۱۶F
▪ سرعت شاتر۵۰/۱ ثانیه تا ۸/۱ هزارم ثانیه
▪ صفحه نمایش LCD ۷/۲ اینچ
شرکت پاناسونیک برای دوربین فیلمبرداری NV-GS۵۰۰ از سه سنسور CCD به اندازه یک و ۷/۴ اینچ استفاده کرده است. اندازه این سنسورها از سنسورهای ۱/۶ اینچی بزرگتر است بنابراین انتظار می‌رود که میزان حساسیت این دوربین به شرایط کم‌نور، بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشد. رزولوشن عکس‌های ثابت دوربین ۴ مگاپیکسل است. این دوربین از ویژگی لرزشگیر تصویر اپتیکال نیز بهره برده است هرچند عملکرد آن چندان رضایت بخش نیست. با کمک حلقه لنز می‌توان عمل فوکوس دستی را به راحتی انجام داد. شرکت پاناسونیک برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به وسایل جانبی عکاسی یا فیلمبرداری هستند کفشک وسایل جانبی در قسمت بالای دوربین در نظر گرفته و یک میکروفون داخلی نیز در دوربین تعبیه کرده است. در دوربین فیلمبرداری NV-GS۵۰۰ نیز مانند سایر مدل‌های شرکت پاناسونیک با کمک جوی استیک می‌توان به بسیاری از محیط‌های از پیش تعریف شده در دوربین دسترسی پیدا کرد. در قسمت مود اتوماتیک (Auto) تنها به محیط‌های جبران نور پس‌زمینه، ماکرو و مودهای پوست صاف می‌توان دسترسی داشت. برای راه یافتن به بخش مودهای دستی تنها کافی است که یک ضربه کوچک به دکمه زیرین صفحه نمایش وارد کنیم.
اندازه دیافراگم بین ۶/۱ F و ۱۶F و سرعت شاتر از ۵۰/۱ ثانیه تا ۸/۱ هزارم ثانیه قابل تغییر است. کاربر به منظور تنظیم شرایط نوردهی این امکان را دارد تا تراز سفیدی دوربین را به طور دستی کنترل کند یا اینکه آن را به بخش اتوماتیک واگذار کند. مودهای ورزش، چهره، نور کم، نور افکن، موج سواری و برف از جمله مودهای صحنه هستند که شرکت پاناسونیک برای این دوربین تعریف کرده است. اگرچه تعداد مودهای صحنه دوربین‌های پاناسونیک در مقایسه با دوربین‌‌های کانن کمتر است اما می‌توان گفت کاربردی‌ترین مودها از قلم نیافتاده‌اند. اندازه صفحه نمایش LCD دوربین حدود ۷/۲ اینچ است. در خصوص عکس‌های گرفته شده با دوربین می‌توان گفت که کیفیت عکس‌ها در محیط‌ها بسته و باز هر دو به نسبت خوب است و اثری از نویز در عکس‌ها دیده نمی‌شود. این در شرایطی است که نور محیط آنقدر پایین نباشد به عنوان مثال فیلمبرداری یا عکاسی در زیر نور شمع باعث می‌شود تا از کیفیت عکس‌ها کاسته شود.